Komunikacja gminy - SKM i ZTM
  • Problem w tym, że autobus do Zakrętu snuje się niemiłosiernie. Podejrzewam, że z Lipowa do stacji w Wesołej to ok. trzech kwadransów - rozkład na stronie ZTM nie zostawia złudzeń. Do tego przesiadka i przejazd SKM/KM. Wyjdzie blisko 1,5h do centrum.
    Nie wiem jak to będzie w tym roku, ale mi podróż z Lipowego w rejon Placu Konstytucji zajmowała ok. 1,5h i to od drzwi do drzwi - samej jazdy autobusami + przesiadka wychodziło jakieś 10 minut mniej.
    Nie twierdzę, że dojazd do Wesołej jest kiepskim pomysłem, wydaje się, że dla większości z nas jest to lepsza opcja niż linia otwocka. Natomiast martwi mnie to, że zysk w stosunku do autobusu jest symboliczny lub nawet iluzoryczny.
  • Oprócz czasu połączenia ważna jest też częstotliwość (a krótka trasa = częste kursowanie = krótszy czas oczekiwania i mniejszy ścisk w autobusie). Można rozważyć dwie silne linie - południe gminy do Józefowa i dalej SKM.

    Północ gminy może jeździć do Starej Miłosny a stamtąd 502 i 411 (buspasem do metra) albo przesiadka w linie z Halinowa do Ronda Wiatraczna.
  • Podpięcie pod 502 i 411 również zostało odrzucone przez pana z ZTM na spotkaniu.

    Zasugerowałem, że zamiast 720, 722, 730 oraz 704 do Wiatracznej, mogłyby jeździć do Starej Miłosny i tam wracać, jednocześnie zwiększyć częstotliwość kursowania 411 oraz 502 tak, żeby nie dublowały dużej części trasy (Bronisława Czecha, Płowiecka). Sądzę, że byłoby to znacznie lepsze rozwiązanie niż punkt przesiadkowy w Wiązownie, który dobrze robi jedynie ZTM i mieszkańcom Wiązowny oraz wszystkim następnym po drodze, ale ja prosty człowiek z wiochy jestem, szkoda mnie czytać i słuchać.

    Odpowiedź była negatywna. Dlaczego? Moja interpretacja - 411 i 502 nie zatrzymują się na wszystkich przystankach na żądanie obsługiwanych przez 720, 722 i 730, więc czas podróży mieszkańców Starej Miłosny by się wydłużył, bo musiałoby wtedy obsługiwać te przystanki 411 i 502.
    Post edytowany przez Mataj 2013-04-18 16:08:19
  • Wychodzi na to, że szkielet komunikacji powinien być oparty na sieci szybkich autobusów (linie przyspieszone lub ekspresowe), które możliwie prostą drogą i w możliwie krótkim czasie (mała liczba przystanków węzłowych) łączą odległe punkty miasta i przedmieść z centrum, niekoniecznie rozumianym jako jeden punkt tak jak to jest w przypadku autobusów nocnych. Ten szkielet powinien być uzupełniony inteligentnie wytyczonymi liniami zwykłymi pełniącymi dwie funkcje: zbierania ludzi do przystanków węzłowych oraz przewożenia w bezpośrednim sąsiedztwie (na krótkich dystansach).
    W ten schemat niestety(*) wpisuje się punkt przesiadkowy w Wiązownie. Nie wpisuje się za to 7xx wlokący się od UG do Wiatraka przeszło 40 minut.

    (* ) Niestety, bo emocjonalnie mi to rozwiązanie "nie leży". Głównie dlatego, że będzie się jeździło mniej wygodnie (**). Ale gdyby udało się jakimś cudem uzyskać skrócenie czasu podróży, to może dałbym się kiedyś przekonać. Tyko, że wymagałoby to dobrego skomunikowania autobusów lokalnych oraz znaczącego przyspieszenia przejazdu do centrum. Najlepiej bezpośrednio...

    (**) Wygodę mierzę czasem i warunkami przejazdu oraz liczbą przesiadek. Przynajmniej pierwszy i ostatni parametr się pogorszy.
    Post edytowany przez witek 2013-04-18 21:56:31
  • witek pisał(a):


    Ale gdyby udało się jakimś cudem uzyskać skrócenie czasu podróży, to może dałbym się kiedyś przekonać. Tyko, że wymagałoby to dobrego skomunikowania autobusów lokalnych oraz znaczącego przyspieszenia przejazdu do centrum. Najlepiej bezpośrednio...



    Dałoby się to osiągnąć zwiększeniem częstotliwości. Mimo większej ilości przesiadek dojechałbyś w dłuższym czasie, ale za to zamiast celować w autobus za 1.5h mógłbyś wsiąść w ten za 30min. Wówczas tracą tylko Ci, którym pasował autobus za 1.5h. Myślę, że jest to o tyle dobre rozwiązanie, że o ile mi wiadomo nie ma dobrego połączenia z Warszawą w godzinach porannych (gdy dzieciaki jadą do szkół, a ludzie do pracy). Ponoć warunki dojazdu są wówczas beznadziejne, bo kilka autobusów przyjeżdża o tej samej porze, a później długo, długo nic.
    Post edytowany przez Mataj 2013-04-19 09:40:59
  • Np. rano 6.35 są dwa autobusy i jest w nich straszny tłok rozwiązaniem mogłyby być autobusy przegubowe kolejna sprawa to iż w 730 jest duża przerwa 6.35 a następny 8.50 a powinien być autobus o 8.00 wtedy więcej osób mogłoby skorzystać niż o 8.50.
    Kolejna sprawa to iż autobusów do duchnowa powinno być więcej jest to krótsza trasa niż do Glinianki czy Woli Karczewskiej a 730 jezdzi bardzo dużo osób do Wiązowny.
  • Wszystko pięknie w teorii, ale proponowane ostatnio "linie gwiaździste" wcale nie miały kursować częściej niż obecnie kursują linie bezpośrednie, a dodatkowo ograniczona miała być liczba kursów wiązowna-warszawa w porównaniu do tego co wynika obecnie z połączenia 3 linii.

    Tracą zarówno mieszkańcy Wiązowny (mniej kursów) jak i "peryferii" (przesiadki i wszelkie problemy z tym związane, wydłużenie czasu podróży).

    Jedyne sensowne rozwiązanie z przesiadkami to linia główna co 20-30 minut i poboczne co 30-60 (skorelowane). Wtedy było by to rzeczywiście wygodniejsze, ale zapewne nie tańsze, a przecież o kasę się wszystko rozchodzi.
    Post edytowany przez bazaar 2013-04-19 18:23:05
  • PiBi pisał(a):

    Kolejna sprawa to iż autobusów do duchnowa powinno być więcej jest to krótsza trasa niż do Glinianki czy Woli Karczewskiej a 730 jezdzi bardzo dużo osób do Wiązowny.


    Podobnie wiele osób jeździ z/do Wiązowny autobusami 720 i 722. Nieudany argument.
    Dlaczego uważasz, że krótsza trasa powinna być preferowana? A może inaczej - dłuższa trasa, to więcej osób do przewiezienia, więc potrzeba więcej kursów?
    Pisząc poważnie (bez demagogii) - długość trasy jest marnym kryterium, a przynajmniej nie powinna być samodzielnym składnikiem wskaźnika jakości. Nie interesuje mnie dzielenie mieszkańców na lepszych/gorszych (bardziej/mniej uprzywilejowanych w transporcie) - o częstotliwości kursowania powinny decydować potrzeby przewozowe widziane niestety przez pryzmat kasy.
  • Czyli optymalnie pozostaje dojeżdzać samochodem do SKM....
  • Optymalnie w sensie czasu dojazdu, bo kosztowo to już gorzej...
  • Linia 730 jest najkrótsza więc najmniej kosztuje więc więcej kursów 730 najmniej kosztuje gminę a propo ludzi z Wiązowny można łatwo to sprawdzić proszę postać na przystanku UG i zobaczyć iż kilka osób wysiada z 722 ,720 a 15-20 osób z 730.
  • @witek Bezpłatna komunikacja dla mieszkańców na terenie gminy – jestem za! Od Zakrętu działa karta miejska :)
    @PiBi jadąc do Wiązowny też pewnie wybiorę 730, bo luźniejszy ;) Z 720-ki niewiele osób wysiada w Wiązownie, ale jak wsiądziesz nie usiądziesz.
    Schemat połączenia autobusem do kolejki w Otwocku mieszkańcy z dłuższym stażem dobrze pamiętają. Dojazd w 1,5h do centrum W-wy graniczył z cudem, a ci którym się to udawało mogli poszczycić się doskonałą kondycją fizyczną – codzienna kilkusetmetrowa przebieżka robi swoje, bo następna kolejka za pół godziny. Poza tym nie wszyscy pracują w centrum.
  • passim pisał(a):

    @witek Bezpłatna komunikacja dla mieszkańców na terenie gminy – jestem za! Od Zakrętu działa karta miejska :)


    Właśnie tak to jest pomyślane w Ząbkach. Są dwie linie, które zaczynają i kończą trasę w M1, a tam już działa karta miejska. Do tego jedną z tych linii można dojechać do stacji w Rembertowie i także podróżować dalej na kartę miejską (w I strefie).

    passim pisał(a):

    Poza tym nie wszyscy pracują w centrum.


    Pewnie, że nie wszyscy (choć ja akurat tak). Traktuję czas dotarcia do centrum jako pewien miernik czasu przejazdu - jakoś trzeba porównywać różne warianty. A jadąc z Otwocka można dotrzeć nie tylko do centrum - przesiadki są możliwe także po praskiej stronie, na Woli... Ale nie traktuj mnie - proszę - jako orędownika tego wariantu, wręcz przeciwnie. Co nie zmienia faktu, że w tym roku pewnie spróbuję porównać dojazd do centrum przez Wesołą i przez Otwock/Świder/Józefów z dotychczasowym podróżowaniem 722 + 411/525/502.
  • Remont krańca ZAGÓRZE-SANATORIUM – zmiana trasy linii 722

    od 25.11.2013 (poniedziałek)

    W związku z remontem pętli ZAGÓRZE-SANATORIUM od dnia 25.11 br. od początku kursowania do odwołania, linia autobusowa 722 w kursach wariantowych do ww. krańca zostaje skrócona do tymczasowej zawrotki zlokalizowanej w Zagórzu przy ul. Zagórzańskiej ok. 150 metrów przed właściwym krańcem.

    Wobec powyższego zawiesza się funkcjonowanie przystanku:

    ZAGÓRZE-SANATORIUM 01.

    W zamian uruchomiony zostaje przystanek zastępczy:

    ZAGÓRZE-SANATORIUM 51, zlokalizowany na skraju tymczasowej zawrotki ok. 150 metrów przed właściwym krańcem, obowiązujący jako stały dla linii autobusowej 722.
    http://ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=4099&l=1
  • Wiadomo coś w kwestii zmian komunikacyjnych (wprowadzenia linii lokalnych z Rzakty i Wiązowny do Otwocka i skrócenie 722 i 720)? Czy ostatnio proponowane zmiany (skądinąd o wątpliwej wartości) również zostały storpedowane i póki co (oprócz pewnie kolejnych cięć w ilości kursów) zmian nie będzie? Ciekawi mnie ta kwestia z pewnych względów.
  • Niewiele wniosę bo też niewiele wiadomo. W innym wątku jest info, że zmiany nie zostaną wprowadzone:
    http://forum.wiazowna.net/discussion/346/ztmpani-wojt-obcina-nam-komunikacje/p4
    Czyli wszystko dobrze się skończyło i tym razem: "nie zabiorom" ;)

    Mnie ciekawi brak na BIPie protokołu nr 5/2013 ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Gminy, które w całości było poświęcone komunikacji zbiorowej. Napiszę prośbę o zawieszenie tego protokołu na stronie.
    Post edytowany przez tmuszy 2014-01-20 21:47:35
  • Wygląda na to, że mamy nową linię dowozową do Józefowa. Info na stronie UG szumnie zapowiada trasę z Malcanowa, ale z rozkładu wynika, że na odcinku Malcanów - Wiązowna to raczej jest 'Zjazd do zajezdni'. Szkoda, że nie dowozi do pierwszej strefy biletowej. W każdym razie: życzę biznesowego sukcesu.
    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-53306.htm
  • No tą drugą strefą trochę strzelają sobie w stopę moim zdaniem, bo przecież trzeba by kupić bilet na dwie strefy, a później bilet na ten bus. Czyli tak jakby ktoś z 3-ciej strefy jechał :P
    Cóż, sukcesów!
  • Myślę, że to będzie dobra alternatywa dla osób dojeżdzających do pracy autobusami ZTM z Wiązowny, sama dojeżdzam i codziennie widzię kilka samochodów które tak jak ja dojeżdzają.
  • Mataj pisał(a):

    No tą drugą strefą trochę strzelają sobie w stopę moim zdaniem, bo przecież trzeba by kupić bilet na dwie strefy, a później bilet na ten bus. Czyli tak jakby ktoś z 3-ciej strefy jechał :P
    Cóż, sukcesów!


    Można ominąć bilet ZTM, ale tylko wtedy, jak ktoś potrzebuje dojechać po trasie Kolei Mazowieckich, czy MiniBusa. Bilet kolejowy nie dalej niż do Warszawy Zachodniej kosztuje 4,20PLN (121 PLN miesięczny). Pociągi KM kursują co 30 minut. Bilet autobusowy bardzo podobnie: 4,50PLN jednorazowy (120PLN miesięczny) MiniBis kursuje co 10 minut w szczycie, dojeżdża do Placu Zawiszy. Jeśli jednak potrzebny bilet ZTM, to faktycznie jedziemy z 3. strefy...

    Po rozkładzie nowej linii widać, że będzie kursował jeden autobus. Gdyby przewoźnik zdecydował się na dwa, wtedy możnaby wydłużyć trasę do Glinianka - Falenica przy podobnej częstotliwości, a to byłoby już coś.
  • Widziałem dzisiaj ten autobus - raczej pusty jechał. Trzymam kciuki za powodzenie - ZTMowski miałby pewnie dużo większe szanse się utrzymać.
  • Dobra incjatywa, ale niestety zgadzam się z przedmówcami co do celowości autobusu niedowożącego do 1 strefy ZTM. Chyba, że pomysłodawca linii liczy też na młodzież dojeżdżającą do szkoły/na basen. Tak ciekawości - ktoś orientuje się w cenie biletu na linii Wiązowna - Józefów? :)
  • Po pierwsze witam, bo jestem totalnym świeżakiem na tym forum :) poczytałam o komunikacji

    i mam pytanie troszkę z innej beczki: czy ktoś się orientuje gdzie znaleźć można rozkład jazdy i przebieg trasy żółtego busika, który zauważyłam niedawno i zgodnie z tabliczką za szybą łączy Wiązownę i Józefów? Na busie brak nazwy żeby wiadomo było jaki to przewoźnik :(

    I drugie, czy może wiadomo coś o jakiejkolwiek linii, której przebieg byłby na ulicy Pęclińskiej? Chyba jest już odpowiednia droga tylko środka komunikacji brak ;)

    Pozdrawiam!
    B.
  • Rozkład jest tu: http://www.wiazowna.pl/571-46b6e29be2541.htm

    Jeżeli chodzi o Pęclińską, aż się prosi żeby tamtędy puścić 720, które nie wykonywałoby tych dłużących się w nieskończoność podjazdów. Straciłby jednak na tym Żanęcin, który musiałby dochodzić do 722 lub 720.
    Już wkrótce ma się odbyć remont drogi w Dziechcińcu (asfalt już zakupiony, ciekawe czy się powiat nie rozmyślił). Wtedy 720 prawdopodobnie pojedzie Pęclińską jako objazd.
  • Zanim zadałam pytanie sprawdzałam u Wujka Googla m.in.
    nie chodzi mi o linię świerk, microbus ani ztm tylko o busika który wygląda jak z lat 90 w musztardowym kolorze i widzę jak kursuje kościelną/lubelską/wiązowską ale nie znam przewoźnika ;) nie ma go na liście pod linkiem bo nie ma tam linii wiązowna-józefów

    Tak, Pęclińska aż się prosi!
  • Kalapix podał dobry link. Spójrz na rozkład busa Malcanów-Józefów. Może o ten Ci chodziło?
  • Na stronie UG pojawiło się ogłoszenie o Tematycznym Dniu Otwartym w/s komunikacji lokalnej na terenie gminy. Oryginalna nazwa, przyznaję.

    ZTM zastanawia się nad linią dowozową do stacji II linii metra Stadion od strony Grochowskiej. Może to jest szansa na jedną mocną linię od stacji metra do Wiązowny... Z drugiej strony trudno liczyć na odważne zmiany tuż przed wyborami samorządowymi, chyba że przez wszystkich postrzegane na lepsze, czyli albo nierealne albo pochłaniające mnóstwo kasy... W każdym razie, osobiście powoli się przestawiam na sezonową indywidualną komunikację rowerową :)>-
    Post edytowany przez tmuszy 2014-04-02 22:01:13
  • Na spotkaniu, w 90% znajdziemy osoby, które nigdy naszą komunikacją nie jeździły. Jak na każdym.
  • kalapix pisał(a):

    Na spotkaniu, w 90% znajdziemy osoby, które nigdy naszą komunikacją nie jeździły. Jak na każdym.



    Bo Ci, którzy jeżdżą w życiu na 17 z roboty się nie wyrobią komunikacją miejską :P
    A poważniej - też takie wrażenie odniosłem, ale byłem na jednym.
  • Był ktoś? Coś ustalono? Jakaś relacja?
  • Wariant "A"
    720 - trasa Wiatraczna - Glinianka z 5 kursami wydłużonymi do Rzakty
    722 - skrócenie wszystkich kursów do Wiązowny
    730 - bez zmian
    L20 - Rzakta - Otwock p. Wolę Karczewską, rozkład skorelowany z 720 odjeżdżającym z Glinianki,
    L22 - Wiązowna - Otwock p. Wólkę Mlądzką

    Wariant "B"
    720, 730, L20, L22 - jak w wariancie "A"
    722 - Wiatraczna - Wiązowna z 6 kursami wydłużonymi do Radiówka

    Wariant "C"
    720, 730, L20, L22 - jak w wariancie "A"
    722 - Wiatraczna - Wiązowna z 6 kursami wydłużonymi do Woli Karczewskiej.

    ZTM i Gmina tłumaczy zmiany zbliżającą się budową POW oraz b. małym zapełnieniem na odc. Glinianka-Rzakta i Wiązowna - Radiówek (Wola Karczewska)

    Wszelkie warianty najprawdopodobniej mają być przedstawione w najbliższych Powiązaniach.

    Zmiany najwcześniej nastąpią 28 kwietnia, jeżeli mieszkańcy zgodzą się na dany wariant.

    Dodatkowo były pomysły puszczenia 722 na trasie Wiatraczna - Pęclin p. nowo wybudowaną Pęclińską oraz, tym samym, zlikwidowanie podjazdów do Pęclina na 720 i skierowanie jej na trasę p. Radiówek.

    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-54556.htm
    Post edytowany przez kalapix 2014-04-09 22:42:00
  • Nie wierzę, czyli ZTM proponuje, a gmina nie ma własnej propozycji i łyka wszystko co ZTM podeśle? Czy ZTM i Gmina przygotowały rozwiązania i przedstawiły go jako prawdę objawioną mieszkańcom?
    Żal dupę ściska, nie ze względu na jakość rozwiązań, tylko na jakość rozwiązywania problemów przez gminę.
  • A czego się spodziewałeś - Urząd jest od przyjmowania i rozpatrywania wniosków i picia kawy, a nie od "myślenia" nad komunikacją. Pani Wójt ma własny samochód więc i tak łaskę robi, że cokolwiek do nas jeździ.

    A tak na poważnie to dlaczego nie puścić linii lokalnej do Józefowa/Falenicy, która dojeżdżałaby z Wiązowny w 15 min, a nie 30 jak do Otwocka. Niby jest nowy autobus, ale jakoś nie przewiduję, że długo się utrzyma.

    A generalnie są to zmiany kosmetyczne - nie rozwiązują najpoważniejszego problemu czyli szybkiego i częstego dojazdu do ważnych węzłów komunikacyjnych/kolei. Słyszałem o pomyśle przedłużenia linii do nowej stacji metra Stadion od strony Grochowskiej - może nie est to do końca przemyślane, ale to dopiero byłaby zauważalna zmiana na lepsze.
    Post edytowany przez pawk 2014-04-09 23:52:20
  • Zmiany pokazują, że nie ma żadnego pomysłu. To rozwiązanie jest trochę staniem w rozkroku - ni to komunikacja lokalna, ni obecne rozwiązanie. Trochę bez sensu, ale ja już jakiś czas temu zrezygnowałem z komunikacji miejskiej na rzecz samochodu zimą i roweru w sezonie..
  • @kalapix Czy na spotkaniu była mowa o zmianie częstotliwości kursowania linii 7xx po wprowadzeniu nowego układu komunikacyjnego?

    Dla mnie wprowadzenie linii Lxx w proponowanej formie jest ukłonem w stronę Otwocka, który w ten sposób otrzymuje dwie sensowne lokalne linie dowozowe z biletem ZTM. A konsultacje gminne mam ochotę oprotestować (wie ktoś jak?), bo mogę wybierać tylko między 'gorzej' a 'jeszcze gorzej'. Nie mam nawet prawa stwierdzić, że wobec takich zmian to ja wybieram opcję 'źle', czyli tak jak jest.
  • Na stronie urzędu pojawiła się ankieta dot. zmian w komunikacji (LINK). Może by uzgodnić wspólną "forumową" wersję uwzględniającą najważniejsze postulaty, pomysły na zmianę modelu komunikacji w gminie (a raczej połączenia gminy z komunikacją warszawską) i wysyłać ankiety ze wspólną wersję (bez zaznaczania danego "wariantu")? Wątpię że coś to zmieni ale może przynajmniej zasygnalizuje, że są na forum ciekawe pomysły warte co najmniej rozważenia przez Gminę i ZTM.

    @tmuszy: Zapewne w lato znowu będze "czasowa wakacyjna korekta rozkładu", która później ze względu na "brak protestów mieszkańców" zostanie wprowadzona na stałe (tak jak rok temu).

    Btw ja też zrezygnowałem z komunikacji (przynajmniej tej na terenie gminy) ale nie wykluczam, że jeżeli byłaby zmieniona jej koncepcja to bym do niej wrócił.

    Edit (Mataj): Poprawiłem link do ankiety.
    Post edytowany przez Mataj 2014-04-14 09:47:10
  • Rozkłady nie ulegną zmianie.
  • kalapix pisał(a):

    Rozkłady nie ulegną zmianie.



    Dzięki

    Znalazłem w protokole ze wspólnego posiedzenia komisji rady gminy z 8 marca pewne uzasadnienie wprowadzanych zmian (punkt 5).

    W skrócie: miasto Otwock planuje wprowadzenie komunikacji lokalnej do Świerku i Wólki Mlądzkiej. To z kolei grozi, że firma Mikrobus skasuje linię do Wiązowny a Wilga do Rzakty. Stąd plany wydłużenia owych planowanych linii lokalnych.

    Może wtedy Mikrobus lub Wilga spróbują sił w dowożeniu mieszkańców gminy Wiązowna w kierunku Warszawy, w sensowniejszy sposób niż linia III strefowa do PKP Józefów ;)


  • a ja wrócę na chwilę do tematu żółtego busika, który kursuje do Józefowa - rozkład pod linkiem faktycznie prawidłowy...przy okazji przejazdu postulowałam jego zmianę ;) bo o wiele bardziej pasowałoby mi coś co jeździ PĘCLIŃSKĄ - ale nidyrydy, mimo to z tego miejsca dziękując wszystkim uczynnym zmotoryzowanym nieznajomym-sąsiadom pragnę podkreślić że chyba busik jest nie potrzebny, bo widząc mnie-wędrowniczka nie ma szans na spacer i odkąd mąż-kierowca zaniemógł codziennie mnie ktoś podrzuca :) DZIĘKUJĘ

    co do busika to studencki bilet umożliwia za 3zł przejazd 'tranzytowy' bez przystanków od Lubelskiej-Sportowej pod stację PKP Józefów - polecam i zachęcam, bo jak mi zdejmą tę linię to nie będę miała szans dostać się do pracy do Józefowa, a raczej chciałabym
    jak dotychczas odbyłam podróż trzykrotnie i za każdym razem były to przejazdy indywidualne lub z jednym pasażerem poza mną...

    pozdrawiam
  • Busik pewnie tak szybko nie zniknie. Gmina przygotowuje jakąś tajną uchwałę dot. komunikacji Wiązowna - Józefów. Ma być zaprezentowana podczas sesji 29 kwietnia. Pewnie chodzi o dofinansowanie. Tylko w ten sposób linia ma rację bytu. A pasażerów przybędzie gdy bilety miesięczne ZTM zaczną być akceptowane i linia rzeczywiście stanie się alternatywnym sposobem dojazdu do Wawy bez ekstra opłat.
  • Gmina nie może dofinansowywać przedsiębiorców prywatnych.
  • http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=4516&l=1
    Czyżby jakiś remont tego łez padołu, który zwykli nazywać 2709W?
  • Pora najwyższa. Ostatnio na rowerze mało co zębów nie straciłam...
  • czarna pisał(a):

    Pora najwyższa. Ostatnio na rowerze mało co zębów nie straciłam...



    Ja wczoraj tournee po Rembertowie (bocznymi drogami), później Zielonka, Wołomin, opłotkami do Sulejówka i do domu zrobiłem. Jak zacząłem bać się o zawieszenie to już wiedziałem, żem niedaleko domu ;) Poważnie, nie wiem z czego to wynika. Wszyscy płacą Janosikowe, wszyscy mają kryzys, a tutaj jest dramat.
    Nie mam tego nikomu za złe, po prostu zastanawiam się czy tu serio jest tak kiepsko z kasą, czy gmina/powiat jest tragicznie zarządzany.

    Do tego mamy to: http://www.linia.com.pl/index.php/strona-glowna/regiony/otwock/7529-autobusem-do-kolei Czyli gmina woli robić komunikację z Otwockiem, z którego pociągiem jedzie się na śródmieście tyle, co rowerem. Bez jaj, ale czy komunikacja jest poprawiana, czy po prostu cięte są koszty ZTM kosztem mieszkańców, którzy mniej za to płacić nie będą?
    Post edytowany przez Mataj 2014-04-30 13:33:42
  • Remont został odwołany xD
    A przynajmniej według ZTM
  • kalapix pisał(a):

    Remont został odwołany xD
    A przynajmniej według ZTM



    Rzeczywiście dziwne, informacja o zmianach zniknęła ze strony głównej ZTM, ale rozkłady 720 i 722 począwszy od poniedziałku uwzględniają objazdy (720 pezez Pęclińską a 722 przez Kościelną, Projektowaną i Spokojną.
  • Mataj pisał(a):

    http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=4516&l=1
    Czyżby jakiś remont tego łez padołu, który zwykli nazywać 2709W?



    No i coś tego remontu nie ma. ZTM twierdzi, że to przez remont drogi w Dziechcińcu, a w Dziechcińcu dzisiaj rano wiatr po ulicy hulał....

  • Troche żwiru wysypane przy przystanku, lekko wyrównane pobocze i maszyny stojące w wulkanizacji w Dziechcińcu. Wnioskuję, iż jutro zaczną frezować (albo, znając ZDP Otwock, wyleją asfalt na to co jest).
  • Jeśli wysypali już żwir to chyba o frezowaniu można zapomnieć. Dziwne, bo nawet dziecko wie, że jak się coś chociażby maluje, to wypadałoby zmatowić malowaną powierzchnię, ale ja się nie wtrącam.