Petycja do Ministerstwa Transportu w sprawie obwodnicy Warszawa
  • Można a nawet trzeba podpisać petycję pod tym linkiem:
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/0,94005.html

    Prośba do Admina o przyklejenie wątku na górze listy dyskusji jak się da.
  • ubiegłeś mnie!! ;)
  • Przykleiłem na kilka dni.
  • A mnie ciekawi, kto w ogóle wopadł na pomsł prowadzenia tej obwodnycy przez ursynów i w konsekwencji konieczność budowania tunelu za pierdyliard PLN. Jeżeli już musi iść tamtędy ta droga, to dlaczego nie budować na estakadac tak jak w wawrze (to chyba sporo tańsza opcja). Przecież mieszkańcy Ursynowa kiedy kupowali sobie mieszkania musieli wiedzieć, że tam od 10tek lat jest planowana obwodnica...
  • Sam pomysł pojawił się chyba w latach '80 (taką informację niedawno usłyszałem). W Informacji GDDKiA dotyczącej budowy dróg ekspresowych w ramach Warszawskiego węzła z 15 maja 2005: Tunel był już wpisany. Jest to jednak najwcześniejszy dokument, jaki znam.
    Ciekawostka - mowa tam o realizacji w latach 2007 - 2010.

  • Premier deklaruje zakończenie budowy pozostałej cześci obwodnicy Warszawy najpóźniej w 2019 roku. Gratuluję skuteczności powyższej akcji.
  • Jeszcze taka ciekawostka - przeczytałem gdzieś, że ten tunel obiecał śp. Lech Kaczyński przed wyborami na prezydenta Warszawy (skądinąd temu w dużej mierze zawdzięczał wygraną). Ja jednak dalej nie widze merytorycznych przesłane do inwestowania takiej ilości pieniędzy, zamiast zrobić np. jak trase Toruńską - na estakadach z "tunelem" z ekranów dźwiękochłonnych. Efekt byłby pewnie podobny jak z tunelem podziemnym, ale koszty nieporównywalnie mniejsze.
  • pawk pisał(a):

    Jeszcze taka ciekawostka - przeczytałem gdzieś, że ten tunel obiecał śp. Lech Kaczyński przed wyborami na prezydenta Warszawy (skądinąd temu w dużej mierze zawdzięczał wygraną). Ja jednak dalej nie widze merytorycznych przesłane do inwestowania takiej ilości pieniędzy, zamiast zrobić np. jak trase Toruńską - na estakadach z "tunelem" z ekranów dźwiękochłonnych. Efekt byłby pewnie podobny jak z tunelem podziemnym, ale koszty nieporównywalnie mniejsze.



    Pawk, wcześniej napisałem, że się z Tobą zgadzam. Teraz niezupełnie. Otóż dowiedziałem się, że ten tunel był od początku w projektach/planach. Min dlatego tunel metra przy Płaskowickiej jest wzmocniony, a zabudowa nad planowanym przebiegiem ograniczona. Kaczyński tylko przyklasnął, ale nie był to jego pomysł (przeceniasz chłopaka).
    Robiąc to tak, jak zrobili na trasie Toruńskiej - tracą rzecz bardzo cenną - grunty, które potrafią na siebie sporo zarobić. Toruńska powstawała w śladzie starej trasy, więc i budowa, i rozbudowa były mniej kosztowne.
  • Grunty te moga zostac przeznaczone tylko na cele publiczne - nie da się ich sprzedać, jak na razie nie wprowadzono tżw. Hipoteki warstwowej, dlatego np. nie buduje się nad torami PKP. Nie wiem do kogo należą formalnie grunty z drogami S do Skarbu czy Gdaki. Ew. ten podmiot mógłby być inwestorem.
  • Jeśli do Skarbu to nie widzę problemu, aby nie mogły na siebie zarabiać.
    Jeśli do Gdaki to nie widzę problemu, żeby służyły publicznie.
    Droga w rurze jest mniej funkcjonalna, nie mówiąc o tym, ze nie da się wybudować drogi na powierzchni bez wyburzeń - odszkodowania pewnie wyrównałyby cenę tunelu.
  • Tam nie ma czego burzyć rezerwa od x lat na Ske jest zostawiona a sam tunel będzie budowany (poza przejściem pod metrem) metoda odkrywkową, więc wszystko co stoi na jego drodze i tak by zburzyli. Racjonalnie Ska w tunelu to głupota, szczegolnie dla panstwa zapóźnionego cywilizacyjne, gdzie każda złotówka własna potrzebna jest do wykorzystania środków UE. Nie dziwię się, że za Jaruzela to wymyślili. Z mojego osobistego punktu siedzenia kibicuję tej inwestycji - po prostu przyda się bardzo.

    Co do wykorzystania gruntu na razie słyszałem o pomyśle parku albo parkingu. Drogie rzeczy.
    Post edytowany przez AlBundy 2013-09-27 17:43:11
  • Jak od wczoraj informują media (i merdia) miłościwie nam panujący znaleźli pieniądze na POW - od węzła Puławska do Węzła Lubelska. Wychodzi na to, że nie powstanie jednak A-2 pomiędzy Lubelską a Mińskiem.
    Mieszkańcy Stefanówki, Boryszewa i Duchnowa powinni więc szykować się na gigantyczne korki na DW 721...
  • Ale budowa będzie etapowana do wału i dopiero pozniej do Lubelskiej(Majdan)czy od razu cały odcinek?? 8-> X_X
  • Post edytowany przez Mataj 2013-12-19 08:13:36
  • Udało się obronić decyzję środowiskową na POW.
    http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/14104/Decyzja-srodowiskowa-na-POW-Pulawska-Majdan-Lubelska-ostateczna

    No i bardzo cieszę się z tego, że przed NSA polegli ekoterroryści...
  • E tam polegli-zostali tylko odtrąceni na bok :) Pozamykac terrorystów w rezerwatach :)

    Post edytowany przez [Deleted User] 2014-02-10 00:29:00
  • http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-52863.htm

    To może być istotne spotkanie dla mieszkańców Góraszki i Majdanu. Może będzie można dowiedzieć się czegoś więcej o rozwiązaniach technicznych jakie mają być stosowane.
  • Czy te spotkania serio organizuje się 2 dni przed terminem? Czy faktycznie tylko godzina 11 jest jedyną godziną, w których można robić konsultacje?
    Tak wiem, narzekam, czepiam się i w ogóle czego ja chcę...

    Edziu - streścisz?
    Post edytowany przez Mataj 2014-02-17 10:43:49
  • Nie ma co streszczać bo na spotkaniu nie byłem. Pora spotkania oczywiście dobrana jest tak aby nikt na nie nie przyszedł.
  • Zapewne stwierdzili że trudno będzie zatrzymac pędzace nową autostrada T-80 i T-90 na kierunku Terespolskim :) A tak to może choc w korkach staną...
    Post edytowany przez [Deleted User] 2014-03-05 10:43:02
  • Spoko. Tanki staną w Wesołej pod warunkiem, że zamknie się tam stację Lukoil'a.
    Paliwa starczy im od Brześcia akurat do Wesołej. Jak Lukoil zamkną to dalej nie pojadą bo BP i Orlen nie sprzedadzą im za ruble paliwa...

    A co do braku kontynuacji A2 to tak jak już pisałem - niech mieszkańcy Boryszewa, Stefanówki i Duchnowa szykują się na spory ruch na 721...
  • Najwyższa pora pomysleć o ekranach.
  • Podleśny pisał(a):

    Najwyższa pora pomysleć o ekranach.



    Nasza gmina była już kilkakrotnie ekranizowana w mediach, nie pamiętam ani razu, żeby pozytywnie :P
  • To zależy jaki zostanie wybrany kolor ekranów. Podobno fiolet jest terndy.
  • Nie widzę powodów. Biskup dróg nam nie buduje... :P

    Wracając do S2 - cieszę się, że 2019 jest nadal realnym terminem, chociaż uwierzę.... jak zobaczę.
    Post edytowany przez Mataj 2014-03-06 12:40:15