Rozwiązania projektowe trasy S17
  • Post edytowany przez admin 2013-09-09 09:06:25
  • 12 września 2013 r - Spotkanie informacyjno-konsultacyjne dotyczące projektu drogi nr S17

    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-48492.htm
  • Spotkanie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 206 Urzędu Gminy Wiązowna ul. Lubelska 59 05-462 Wiązowna w dniu 12 września 2013 r. (czwartek) o godz. 10.00.


    Jak czytam coś takiego, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Później się dziwić, że w życiu społecznym uczestniczą bezrobotni, renciści i emeryci.
  • Mataj pisał(a):


    Jak czytam coś takiego, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Później się dziwić, że w życiu społecznym uczestniczą bezrobotni, renciści i emeryci.



    i.... rentierzy :)
  • To się wpisuje w bogatą tradycję tzw. "konsultacji społecznych" jakie prowadzą samorządy w naszym umęczonym kraju... (prawie) Zawsze takie spotkania robi się o takich porach aby jak najwięcej zainteresowanych ludzi nie mogło na nie przyjść.
    Wyjątkiem sa spotkania na których omawiane są kwestie kasy jaką urzędnicy mogą wyciągnąć od ludzi - vide spotkania w sprawie opłat śmieciowych. Tam gdzie gmina może podreperować sobie budżet to nawet znajdą się pieniądze na nadgodziny dla urzędników którzy zorganizują spotkanie o godz. np. 18.00 (co i tak jest porą skandalicznie wczesną dla kogoś kto jest zawodowo aktywny w Warsiawce).
    No ale chcieliśmy demokracji to ją mamy...
  • Jedyną pociechą jest to, że termin i godzina wyznaczane są chyba odgórnie, chociaż nie bardzo mnie to pociesza. :/
    Edziu, w tym celu wprowadza się "elastyczny czas pracy" - żeby ludzie mogli przychodzić na rozliczne konsultacje! :P
    Post edytowany przez Mataj 2013-08-27 11:34:17
  • A co! Jak jeden z drugim przyjść na 10.00 nie mogą to niech se urlopy wezmą cwaniaczki w ząbek czesane...
  • No bo to jest jak w dowcipie z PRLu (mniej wiecej)...

    nieznajomy (NN)
    mieszkaniec (M)

    Dzień 1:
    NN: puk puk
    M: kto tam?
    NN: dzień dobry, czy mogę panu nasrać na wycieraczkę?
    M: nie, dziękuję

    Dzień 2:
    NN: puk puk
    M: kto tam?
    NN: dzień dobry, czy mogę panu nasrać na wycieraczkę?
    M: absolutnie! nie zgadzam sie!

    Dzień 3:
    NN: puk puk
    M: kto tam?
    NN: dzień dobry, czy mogę poprosić o papier?
    M: panie, czyś pan zwariował? dlaczego pan tu zrobiłeś kupę!?
    NN: jak to? konsultacje były? były! no to o co chodzi!?



  • A co ty się czepiasz bezrobotnych , emerytów i rencistów ?

    A tak już bez żartów - konsultacje społeczne są dla społeczeństwa a nie dla Urzędu ja Społeczeństwu zależy na konsultowaniu z nim decyzji to niech się dostosuje i będzie wdzięczne za daną szansę wypowiedzi [-X
  • Dysponuje ktoś dobrej jakości mapą planowanej S17 w rejonie Wiązowny?

    Nie wiem na ile mapki ze strony :http://www.nadswidrem.org.pl/dokumenty.htm są aktualne
    2391 x 787 - 711K
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-08-29 13:40:37
  • Kurde temat stary a jakoś nikt nie komentuje rozwiązań technicznych trasy:

    Rozwiązania projektowe dla gminy Wiązowna: http://www2.wbp.zabrze.pl/pliki/_wiazowna.zip

  • Hubertus, ale co z tymi rozwiazaniami nie tak? ;)
  • Nikt nigdy o nich nie dyskutował. A potem wszyscy się obudza ze nie można gdzieś wjechać/dojechać
  • No przeciez konsultacje beda. O 10 rano ;)
  • v460 pisał(a):

    No przeciez konsultacje beda. O 10 rano ;)



    Hm lepiej się przygotować,ja podpatruje co z umocnień pójdzie pod drogę ;(

  • A tak bardziej prozaicznie siostry z "Genetiks" to jak Wy dojedziecie do Aleksandrowa jak powstanie S17 i jak zrobicie zakupy w nowym centrum handlowym? Ile placu pod to centrum zostanie jak S17 rozbudują wpierw do 2 a potem 3 pasów ruchu w każdą stronę ? Jak dojedziecie do Warszawy rowerkiem? Jak wyprowadzicie siebie nad Mienię by pooglądać przełomy tej małej,krętej rzeczki w wydmowych kanionach? Ktoś mi objawi takie przyziemne problemy? Rozumiem że obejdziecie sie bez MPK?
  • Hubertus1656 pisał(a):

    A tak bardziej prozaicznie siostry z "Genetiks" to jak Wy dojedziecie do Aleksandrowa jak powstanie S17 i jak zrobicie zakupy w nowym centrum handlowym? Ile placu pod to centrum zostanie jak S17 rozbudują wpierw do 2 a potem 3 pasów ruchu w każdą stronę ? Jak dojedziecie do Warszawy rowerkiem? Jak wyprowadzicie siebie nad Mienię by pooglądać przełomy tej małej,krętej rzeczki w wydmowych kanionach? Ktoś mi objawi takie przyziemne problemy? Rozumiem że obejdziecie sie bez MPK?



    Czytałeś studium techniczne? Czy są to pytania retoryczne? Przepraszam, jeśli nie złapałem o co chodzi, po prostu odniosłem wrażenie, że nie zajrzałeś do nich.
    Post edytowany przez Mataj 2013-09-09 09:54:40
  • Etam! Po prostu Hubertus przegrupowuje sily i montuje koalicje ;)
  • @Hubertus ma rację. Zabudują, zabetonują wszystko tak, że nie będzie się gdzie okopać...
    A jak wiadomo - dobrze okopana piechota i ruchliwa kawaleria na tyłach to gwarancja sukcesu...
  • No tak, nawet miny nie zakopiesz... :(
  • Do podbudowy wykorzystamy kibelków i umywalek, i jak wróg wjedzie czołgiem, to mu się czołg po lufę zapadnie!
  • Śmiejecie się, ale pytania @Hubertus1656 są moim zdaniem uzasadnione. Na pierwszy rzut oka schrony nie są zagrożone, nie w okolicy kopca i nie na górze Sobotów i w Emowie. Ale ważne jest pytanie:
    Hubertus1656 pisał(a):

    jak Wy dojedziecie do Aleksandrowa


    Tradycyjna przedwojenna droga do Aleksandrowa (przedłużenie ul. Leśnej) jest już praktycznie martwa od czasu budowy obwodnicy Wiązowny. Ale ciekawostka: Projektant planuje dojazd od ul. Parkingowej przez starą K17 do tej drogi, która w praktyce już nie istnieje. Czy Gmina planuje przywracanie tej drogi do granicy gminy? Wątpię.

    Pozostaje ul. Dworkowa/dr powiatowa 2731W (Czerwona Droga). Opracowanie nie obejmuje tego krzyżowania, ale widać, że kilka metrów dalej trasa nie znajduje ani na skarpie ani na wiadukcie, więc to połączenie również zniknie. Można mieć nadzieję, że będzie dojazd do Czerwonej Drogi od węzła Wiązowna I. Ale na pewno? I kiedy? Również dla pieszych? Przecież to jest ważna trasa spacerowa.

    Hubertus1656 pisał(a):

    Jak dojedziecie do Warszawy rowerkiem?


    No jak, @Mataj? ;-) Miałbym propozycję, ale przez dość piaszczyste dukty na wydmach.

    Hubertus1656 pisał(a):

    Jak wyprowadzicie siebie nad Mienię by pooglądać przełomy tej małej,krętej rzeczki w wydmowych kanionach?


    Niby nie ma problemu, bo S17 ma przebiegać na moście nad ul. Parkingową. Ale szlak turystyczny znajduje się na lewym brzegu Mieni. Jak tam się dostać? Można, przez stary szlak K17, jeśli ktoś buduje kilka metrów szlaku pieszo-rowerowego i kładkę na Mieni. Tego brakuje w projekcie.

    Według projektantów wyłączne dojście na lewy brzeg Mieni prowadzi przez węzeł Wiązowna II. A jeśli stara K17 będzie rozebrana w okolicy mostu na Mieni, można rewitalizować szlak od ul Lubelskiej, a dostęp będzie łatwiejszy niż dotychczas.

    Dobrze że będzie jakieś połączenie między Żanęcinem a Radiówkiem, źle że dla pieszych niewygodne, bo przez podjazd w kierunku Wólki Mlądzkiej.

    Co z krzyżem w Rudce? Musi być przeniesiony? Fakt że obecnie nie jest zbyt wyeksponowany, może będzie okazja do zmiany.

    Wielkie zbiorniki na wodę powierzchniową w bezpośrednim sąsiedztwie Mieni, tj. w rezerwacie przyrody? Dla mnie nie najlepszy pomysł.
  • Obcy, przy obecnym projekcie powinienem dojechać do Warszawy DW721, albo droga wskazana przez jednego z forumowiczów, albo Podkowy.. Nie bardzo rozumiem w czym macie problem...
    Osobną kwestia pozostaje utrzymanie dróg, które nie są wykorzystywane. Tu zapytam krótko - po kiego? Bo Hubertus z kolegami od rekonstrukcji nie mają jak dojechać do bunkra? Wolę tam chodzić piechotą lub rowerem. Jedyne uzasadnienie jakie znajduje to ppoż.
  • Ja tam bede sie martwil, jak bede mial potrzebe odwiedzenia Aleksandrowa. Poki co taka perspektywa wydaje mi sie na tyle odlegla, ze nie analizuje projektu pod tym katem. Takich "kierunkow" mozna analizowac tysiace. Pytanie po co?

    Mam za to nadzieje (plonne?), ze mieszkancy Ursynowa nie beda zbyt drobiazgowi podczas budowy POW ;)
  • Przeca tam tyle bunkrów, a do żadnego nie można dojechać samochodem, bo osiedla pogrodzili... Lemingrad przez to kiedyś padnie, wspomnisz moje słowa...
  • Obawiam się że wielu z nas nie dożyje rozpoczęcia prac budowlanych pod S17, a jeśli nawet dożyje to jeżdżąc na elektrycznym wózku zamiast roweru. Tak więc problem dojazdu do Warszawy rowerem po zbudowaniu trasy nie wymaga w tej chwili rozwiązywania.
    Post edytowany przez nightwatch 2013-09-10 00:10:54
  • Tu zapytam krótko - po kiego? Bo Hubertus z kolegami od rekonstrukcji nie mają jak dojechać do bunkra? Wolę tam chodzić piechotą lub rowerem. Jedyne uzasadnienie jakie znajduje to ppoż.
    Uwierz ni Mataj że dojade sobie do każdego tak jak i dziś. Przecież mnie nie odcinają od MPK czy tez schronów:)
    Samo Przedmoscie tez zbytnio nie ucierpi-trasa przejdzie przez fragment zdewastowany juz wydobyciem białego piasku pod obecną obwodnice Wiązowny. Potrzebny bedzie tylko nadzór archeologiczny jakby jakiś smakołyk zalegał na dnie okopów :)

    Projektowanie takiej trasy to inwestycja na dziesiątki lat w naszych warunkach. Tak więc warto od razu wiedzieć gdzie i jak bedzie można przeskoczyć powstającą S17. Połowa jak nie większa część MPK to działki budowlane-przedwojenne. Na starych mapach jest też zabudowa. Ruiny schronu R120a w Góraszcze w czasie wojny stały na tle zabudowań,slady piwnic i pozostałości po budynkach zaczynają się juz przy samej ceglance. Nikt tego nie zmienił w planach zagospodarowania dzisiejszych lasów prywatnych i jest kwestią czasu jak Aleksandrów ruszy z zabudową w kierunku Góraszki :) I rozwinie się też asfalt :) Ludzie nauczyli się korzystać z prawników i z czasem wyprocesują zabudowę. tylko jak dojechać z Wiązowny do tego Aleksandrowa?

    Na S17 tez rowerów nie puszczą a na ścieżki rowerowe w "szczerym polu" tez bym zbytnio nie liczył. Póki jest czas i uwarunkowania ekologiczne możecie sobie drogę rowerem do Warszawy zapewnić. Warto tez zerknąć czy rowery wpuszczą na węzły z S17?

    Warto już dziś zadbać o przejścia pod/nad trasą. Najtańszym i najprostrzym sposobem jest postawienie odpowiednio dłuższych mostów nad Mienią i Kanałem Boryszyńskim pod którymi tak jak i obecnie przejdą szlaki turystyczne czy ścieżki rowerowe. Można spróbowac wymusić już dziś kładkę nad kanałem Boryszyńskim i Mienią dla pieszych i Rowerzystów oraz ucywilizowane przejścia pod mostami. Dla nich taki wydatek to żadne pieniądze.

    A jak do tej ul Podkowy chcesz Mataju dojechać? Z tego co pamiętam to ul Podkowy to przedłużenie starej fortecznej ceglanki... Dziś nie jest Ci potrzebna ale wiedz że w polskich warunkach jak bedzie Ci potrzebna to otrzymasz ją za 150 lat. Jakoś dziwnie opracowanie zaczyna się kawałek dalej :) I dlaczego Węzeł Wiązowna I/Wiązowna Północ nie jest tematem konsultacji? Przecież leży w granicach gminy...
    1137 x 851 - 195K
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-09-10 12:17:48
  • Hubertus:
    1. Póki co mam nadzieję, że droga do Aleksandrowa będzie dostępna dla jak najmniejszej liczby samochodów - teraz cieszy bardzo quadowców.
    2. Możesz mi podać link do całego dokumentu, który zamieściłeś? Jest inny niż te, które są na znanych mi stronach, tam wjazd na Podkowy jest z węzła koło Jartonu.
    http://siskom.waw.pl/materialy/s17/W_1b_sytuacja_5k.pdf
    3. Chętnie bym uczestniczył w konsultacjach, ale jak na nieszczęście jestem osobą pracującą, o czym było chyba wyżej ;)
    4. Ślady zabudowań można odszukać w bardzo wielu miejscach - co sugerujesz? Nic nie budować? Czy dekrecik Tuska na wzór tego Bierutowskiego?
    5. Drogi serwisowe muszą obsługiwać ruch lokalny (w tym rowerowy), nie jestem w stanie przewidzieć co mogłoby wpłynąć na to, żeby rowerem nie można było się przemieszczać po węzłach nie wjeżdżając na S17.
    6. Zastrzeżenie mam do MD4 - zaznaczone jest jako przejście dla zwierząt.

    Ps. Bardzo byłbym wdzięczny za obszerniejszą dokumentację tego co podesłałeś w załączniku, projekt jest zrobiony do momentu Podkowy (stoi jak byk "koniec opracowania"), według materiału, który załączyłem droga ma się właśnie na Podkowy kończyć łukiem od strony północnej (nie wiem czy wystarczająco obrazowo się wysłowiłem ;) ).
  • Mataj pisał(a):

    Obcy, przy obecnym projekcie powinienem dojechać do Warszawy DW721,


    To spory objazd.
    Mataj pisał(a):

    albo droga wskazana przez jednego z forumowiczów,


    Pewnie ta sama którą ja bym wskazał.
    Mataj pisał(a):

    albo Podkowy..


    Jak tam dojedziesz, kiedy projektowany odcinek jest gotowy, a ni ma węzła Wiązowna I?
    v460 pisał(a):

    Ja tam bede sie martwil, jak bede mial potrzebe odwiedzenia Aleksandrowa.


    Gdzie masz najbliższy bazar? Optyka? Sklep papierniczy?

    Mataj pisał(a):

    Nie bardzo rozumiem w czym macie problem...


    Ja lubię nasze okolice i nie chcę żeby droga ekspresowa mnie od nich odcina. Nie mówiąc o tym, jakie znaczenie mają lokalne połączenia dla rozwoju gospodarczego i społecznego. Budowa S17 może nawet być okazją do porawy obecnej sytuacji, np. tak:
    Hubertus1656 pisał(a):

    Warto już dziś zadbać o przejścia pod/nad trasą. Najtańszym i najprostrzym sposobem jest postawienie odpowiednio dłuższych mostów nad Mienią i Kanałem Boryszyńskim pod którymi tak jak i obecnie przejdą szlaki turystyczne czy ścieżki rowerowe. Można spróbowac wymusić już dziś kładkę nad kanałem Boryszyńskim i Mienią dla pieszych i Rowerzystów oraz ucywilizowane przejścia pod mostami.



    Mataj pisał(a):

    Możesz mi podać link do całego dokumentu, który zamieściłeś? Jest inny niż te, które są na znanych mi stronach,


    Było w zaproszeniu do konsultacji: http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-48492.htm
    Mataj pisał(a):

    Chętnie bym uczestniczył w konsultacjach, ale jak na nieszczęście jestem osobą pracującą, o czym było chyba wyżej ;)


    Twoje komunikaty są niespójne. Mówisz, że chciałbyś brać udział w konsultacjach, a wyśmiewasz osobę, która wzywa forumowiczów do zapoznania się z projektami.
    Mataj pisał(a):

    Drogi serwisowe muszą obsługiwać ruch lokalny (w tym rowerowy), nie jestem w stanie przewidzieć co mogłoby wpłynąć na to, żeby rowerem nie można było się przemieszczać po węzłach nie wjeżdżając na S17.


    Od początku opracowania do węzła Wiązowna II nie ma dróg serwisowych.
  • A dlaczego koncepcja jest tylko do CH Góraszka dalej nie będzie budowane(bez rond do CH)???????????????????Jest coś takiego jak 24 znaki zapytania!
  • Obcy, bez urazy, ale o Aleksandrowie dowiedziałem się z forum, wcześniej (teraz również) nie stanowił on dla mnie punktu strategicznego. Btw. Wy serio do Aleksandrowa jeździcie tą drogą? Kurde, wy czołgi macie czy jak? ;-)

    Projektami mnie zaciekawiłeś, zwłaszcza, że piszesz o braku konsekwencji, podczas gdy Ty mówisz o braku dróg serwisowych, a Hubertus o tym, że mnie na nie mają wpuszczać z rowerami, a wszelkie opracowania,które znam zawierają drogi serwisowe. Jutro sprawdzę, bo to co piszemy razem do kupy się nie trzyma ;-)

    Edycja: przepraszam, nie wytrzymałem i z ciekawości sprawdziłem - albo mi komórka źle wyświetla, albo to sąprojekty wariantu 1b,czyli żadne "ajwaj", a drogi serwisowe są dokładnie takie jak zakładano w projekcie ogólnym wariantu. Brakuje węzła Wiązowna I, ale póki co nie darłbym o to szat, bo projekt jest dopiero szykowany dla GDDKiA Lublin a biuro robi to od południa w kierunku północnym.
    Podsumowując - zupełnie nie rozumiem zdziwienia, bo projekt jest identyczny jak założenia, a drogi serwisowe są.
    Post edytowany przez Mataj 2013-09-11 00:02:06
  • A mam pytanie czy do konsultacji społecznej Węzła Wiazowna I zaprosza ponownie? :) Ponadto opracowanie zaczyna się na wysokości drogi do Aleksandrowa a nie wiadomo jak chcą wyprowadzić połączenie ul Lubelskiej do nowej trasy. Dziwne te konsultacje :)
    Tak na prawde te konsultacje sa zbędne bo nic w praktyce nie wyjaśniają odnośnie wyjazdu z Wiązowny na północ i zachód.
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-09-11 01:57:25
  • Mataj pisał(a):

    drogi serwisowe są dokładnie takie jak zakładano w projekcie ogólnym wariantu.


    Przy obwodnicy Wiązowny nie ma dróg serwisowych (nie mówię że to źle).
    Wariant 1:
    image

    Wariant 2:
    image

    Podaję jeszcze raz najważniejsze linki.
    Opracowania biura projektowego dla Gminy Wiązowna: http://www2.wbp.zabrze.pl/pliki/_wiazowna.zip
    Broszura informacyjna: http://www.powiat-otwocki.pl/powiat2/pliki/aktualnosci/2013/S17/4012_broszura informacyjna_09.08.pdf
    1517 x 460 - 628K
    1567 x 466 - 661K
  • Tak ,patrze i patrze na te plany i widzę że jedyny duzy zachowany schron -bierniak Regelbau501 albo bedzie stał tuz przy nowej szosie albo bedzie pod szosą. Wiem że WKZ informował projektantów o tym.
  • No a ja tak patrzę i patrzę na te plany i mam dwie wątpliwości/zastrzeżenia:
    1. Drogi rowerowe wykonane z kostki (k... trzeba być idiotą, aż chętnie zgłosiłbym zastrzeżenia w tej sprawie).
    2. Rozumiem, że w okolicy Parkingowej ma być wiadukt - rozumiem, że droga pod wiaduktem ma być skasowana? Dla mnie pomysł idiotyczny (nie wiem co na to mieszkańcy chociażby Emowa. Pod tym względem Wariant 2 jest jedynym akceptowalnym.

    Brak Wiązowna I przy konsultacjach to faktycznie spore nieporozumienie ;)

    Reszta jest dokładnie taka jak w zakładanym wariancie (brak dróg serwisowych na całej długości zupełnie mi nie przeszkadza - nie widzę celu robienia takich ;) ).
  • Hubertus1656 pisał(a):

    Tak ,patrze i patrze na te plany i widzę że jedyny duzy zachowany schron -bierniak Regelbau501 albo bedzie stał tuz przy nowej szosie albo bedzie pod szosą. Wiem że WKZ informował projektantów o tym.


    Jeśli to to co zaznaczone na zdjęciu to powinien być bezpieczny:
    image

    Mataj pisał(a):

    Rozumiem, że w okolicy Parkingowej ma być wiadukt - rozumiem, że droga pod wiaduktem ma być skasowana?


    Chodzi Ci o Parkingową? Skąd taki wniosek? Według profilu trasa znajduje się w tym miejscu ponad 7 m nad Parkingową.

    Różnica między wariantami jest taki, że w wariancie 2 Zajazd u Mikulskich będzie zasypany, a mosty będą tylko na kanale Boryszewskim i przez Parkingową, natomiast w wariancie 1 jest wiadukt na całej długości. Dla mnie dużo lepsze rozwiązanie.
    906 x 460 - 94K
    Post edytowany przez obcy 2013-09-11 10:51:04
  • obcy pisał(a):

    Mataj pisał(a):

    Rozumiem, że w okolicy Parkingowej ma być wiadukt - rozumiem, że droga pod wiaduktem ma być skasowana?


    Chodzi Ci o Parkingową? Skąd taki wniosek? Według profilu trasa znajduje się w tym miejscu ponad 7 m nad Parkingową.
    W Wariancie 1 masz tylko przejście dla zwierząt przy kanale. Reszta jest z nasypem (zielony "zakreskowany" terem) - ergo wjazd na to byłby chyba niemożliwy. Wówczas przejście ma służyć jedynie zwierzętom. Wg mnie najlepsze byłoby rozwiązanie pośrednie - normalny przejazd i jeden wiadukt. W wariancie 1 tak nie ma ;)
    Post edytowany przez Mataj 2013-09-11 11:05:15
  • Szkoda że to na mapach katastralnych a nie topograficznych bo mógłbym realnie ocenić zagrożenie 501ki. Lokalizacje zdiagnozowałes bardzo dobrze. W zumi jest zdjęcie lepszej rozdzielczości.
    985 x 696 - 147K
    697 x 1091 - 178K
    1400 x 727 - 227K
  • Mataj pisał(a):

    (zielony "zakreskowany" terem)


    Daltoniści mają trudniej ;-)
    W takim razie to wariant 1 w tym miejscu to jedno duże nieporozumienie. Dla mnie to małe zakreskowane ma być rów. Tylko po co rów pod wiaduktem? Po co wiadukt nad drogą, jeśli droga będzie przerwana przez rowy? Może jutro wiemy więcej.

    @Hubertus1656 krzyżyk powinien być chyba ok. 50 m na zachód.
  • obcy pisał(a):

    Może jutro wiemy więcej.



    Wybierasz się? Byłbym wdzięczny za jakąś obszerną relację.
    Gdyby ktoś mógł rozwiać moje wątpliwości co do budowy dróg rowerowych (zdecydowanie uważam, że asfalt byłby lepszym rozwiązaniem, również tańszym w położeniu i eksploatacji) oraz wariantów z ul. Parkingową byłbym również niezmiernie wdzięczny ;)
  • Próba relacji na "żywo":
    Sala mocno przepełniona.

    Mówi zastępca oddz. Lublin GDDKiA
    Sama lokalizacja jest już ustalona.
    Podane terminy Budowy sa realna. (Do połowy 2018 roku)
    GDDKiA czeka na opinie na podane adresy

    Marcin Sobczyk z WBP
    Odcinek na północ projektuje Eurostrada.
    Drogi serwisowe będą drogami autobusowymi, z chodnikami, dwukierunkowe. Będą wjazdy na działki. Wschodnia droga biegnie nieprzerwanie od Wiązowny do Ryk, z zachowaniem istniejącego mostu w Wólce Mlądzkiej.
    Szerokość drogi ekspresowej z możliwością dobudowania trzeciego pasa ruchu.
    Parkingowa nie będzie zablokowana.
    Wariant 1 węzła Wiązowna II ma wady w zakresie bezpieczeństwa.
    Dla pieszych może być kładka albo przejście podziemne, do wyboru według uwag.
    W Rudce kładka.

    Mieszkańcy Emowa zgadzają się dla węzła Wiązowna II tylko na wariant I

    Fragment Lubelska - Wiązowna I będzie budowany w dwóch etapach.
    Prywatny inwestor buduje elementy węzła oraz wiadukt.
    Drugi etap: GDDKiA buduje resztę węzła oraz ekspresówkę. (Oddział w Warszawie)

    Odcinek Zakręt - Lubelska jest etapie koncepcji programowej. Konsultacje były już według przedstawicielki oddz. Warszawa GDDKiA.

    Zrzuty wody do Mieni dot ilości i jakości określa decyzja środowiskowa. Będą urządzenia czyszczące i retencyjne. Utrzymanie parametrów będie monitorowane.

    Tyle na szybko.
    Post edytowany przez obcy 2013-09-12 13:52:08
  • PS: Dzięki cennej uwagi pani Peters trafiłem na schematy węzła Wiązowna I. Będzie tunel dla rowerów i pieszych, więc nie trzeba przez węzeł. Dworkowa będzie ślepą ulicą, dojazd/dojście do Czerwonej Drogi od węzła/tunelu: http://www.wiazowna.pl/files/0/41842/wezel Wiazowna I.pdf

    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-41842.htm
  • I gites :) Ja jestem kontent!
    Mam jedynie nadzieję, że nie będą trwali w przeświadczeniu, że drogi rowerowe trzeba układać z kostki. Poza tym pozostaje najłatwiejsze - poczekać do 2018 :D
  • Mataj pisał(a):

    pozostaje najłatwiejsze - poczekać do 2018 :D


    Początrek robót w III kwartale 2015 r. Przez 3 lata będzie dopiero zabawa.

    Mataj pisał(a):

    Mam jedynie nadzieję, że nie będą trwali w przeświadczeniu, że drogi rowerowe trzeba układać z kostki.


    To napisz o kostkach do GDDKiA Oddz. Lublin.
    http://www.gddkia.gov.pl/pl/331/dane-teleadresowe
    Post edytowany przez obcy 2013-09-12 14:04:00
  • Możesz napisać, np. na adres sekretariat@lublin.gddkia.gov.pl wniosek w sprawie wyboru materiału na nawierzchnię dróg rowerowych. Jeśli podasz adres na jaki mają odpowiedzieć, to nawet możesz liczyć na informację o podjętej decyzji w sprawie Twojego wniosku.

    Nawiązując do tego co napisał Obcy, to ja zrozumiałem, że zakończenie inwestycji jest realne (wg przedstawicieli GDDKiA) w drugiej połowie 2018.

    Dla odcinka Zakręt - Lubelska wystąpiono o przedłużenie decyzji środowiskowej. Chyba jednak ktoś coś zaspał.

    Zajazd u Mikulskich do zaorania.

    Droga ma być budowana w systemie projektu i buduj, tj. WBP Zabrze opracowuje koncepcję, natomiast wybrana firma (II połowa 2014) ma przygotować w ciągu 12 miesięcy projekt budowlany i rozpocząć inwestycję (II połowa 2015). Teraz zauważyłem, że taki harmonogram nie uwzględnia czasu oczekiwania na pozwolenie na budowę.

    I na koniec mała refleksja. To było pierwsze spotkanie w sprawie budowy drogi w jakim wziąłem udział i potwierdzają się informacje jakie otrzymywałem od innych osób, które uczestniczyły w podobnych spotkaniach w innych miejscach w kraju. Ludzie kupując działki, planując ich zabudowę są nawet świadomi, że powstanie droga, ale zupełnie nie biorą pod uwagę, że taka inwestycja naruszy ich interesy w znacznym stopniu, bo to nie tylko sam asfalt. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to wszystko na zasadzie "jak dojdzie co do czego, to się oprotestuje". Ale jest i druga strona medalu - urzędy. Podobno w Emowie są wydawane pozwolenia na budowę na obszarze przewidzianym w ramach wariantu 2 węzła Wiązowna II na Obwód Utrzymania Drogi. Na mapce jest napisane "lokalizacja oraz rezerwa terenu wg wytycznych GDDKiA". Co zatem oznacza słowo "rezerwa"?!
  • Jeśli ludzie mają warunki zabudowy, to starostwo chyba nie ma możliwości odmawiania pozwolenia na budowę? Chodzi chyba o teren między stacją autogaz a węzłem Wiązowna II.
    Pytanie czy są to stare warunki czy UG nadal tam wydaje WZ
  • Mataj pisał(a):

    Mam jedynie nadzieję, że nie będą trwali w przeświadczeniu, że drogi rowerowe trzeba układać z kostki. Poza tym pozostaje najłatwiejsze - poczekać do 2018 :D



    Ja tam nie widzę na mapach drogi rowerowej - pewnie będziesz śmigał po asfalcie serwisówki od Wiązowna I.
  • Czy w którymś z wariantów da się dotrzeć pod drogą do szlaku wzdłuż Mieni (południowy brzeg). Od strony oczyszczalni wydaje mi się, że nie będzie to możliwe.
  • Nie. To zostało tu już omówione: http://forum.wiazowna.net/discussion/comment/5332#Comment_5332

    Uważam że szlak powinien być ciągly od ul. Lubelskiej (721), z przejściem pod mostem S17 i koło ewentualnych zbiorników retencyjnych. Dodatkowo warto zrobić kładkę na Mieni na zachód od oczyszczalni, żeby było dojście od Parkingowej.
  • Popieram-jest szansa by przy okazji budowy S17 ucywilizować przejście i by drogowcy zbudowali kładkę dla nich to pikus a pozwolenie dostaliby niejako przy okazji budowy dużej trasy.
    Może ktoś biegły w pismach urzędowych opracowałby wzorzec wraz z załącznikiem graficznym. O Wszelkie przejścia trzeba zadbać już teraz ponieważ drogi ekspresowe grodzi się przed wtargnięciem zwierzyny. Skończy się wolna amerykanka jaka panuje teraz przy przekraczaniu dk17.

    Zauważyłem jednak że prostowanie DP 2731W może miec nieciekawe skutki dla najlepiej zachowanego i największego schrou w Wiązownie Regelbau501
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-09-12 17:40:11
  • Obcy! Przypomnij proszę co było powiedziane na tym spotkaniu odnośnie możliwości zgłaszania uwag. Jaki jest termin, do kogo etc.
    Pomni komentarza UG w sprawie niezgłaszania uwag do projektu nowego rozkładu 720, wszystko będzie trzeba zgłaszać na piśmie...