S17 Kurów - Zakręt na liście programu budowy dróg 2011-2015
  • Dobra wiadomość dla rozwoju gminy - rząd planuje ogłoszenie w tym roku przetargu na budowę S17 odcinek Kurów - Zakręt (jeżeli dobrze kojarzę to w trybie zaprojektuj i zbuduj, czyli ukończenie najwcześniej 2017/2018).

    Dla dojeżdżających do Warszawy z punktu widzenia bezpieczeństwa super. Z punktu widzenia czasu dojazdu będzie dużo gorzej, bo przetarg na S2 nie zostanie ogłoszony w tym samym czasie i Zakręt stanie się prawdopodobnie miejscem kulminacji ruchu z Lublina, czyli nowym Rondem w Kołbieli.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14038907,Przybedzie_700_km_ekspresowek__Zielone_swiatlo_do.html#BoxBizTxt
    Post edytowany przez AlBundy 2013-06-05 10:27:20
  • Kurde, ale jesli nie zrobia nic, zeby rozwiazac jakos problem skrzyzowania w Zakrecie to naprawde bedzie masakra!
  • AlBundy pisał(a):


    Dla dojeżdżających do Warszawy z punktu widzenia bezpieczeństwa super. Z punktu widzenia czasu dojazdu będzie dużo gorzej, bo przetarg na S2 nie zostanie ogłoszony w tym samym czasie i Zakręt stanie się prawdopodobnie miejscem kulminacji ruchu z Lublina, czyli nowym Rondem w Kołbieli.



    Dlatego nie wiem czy się cieszyć czy smucić... :/ Mam jedynie nadzieję, że dokończenie S2 również zostanie uznane za cel strategiczny.

    Ps. W ogóle nie rozumiem idiotycznego budowania szybkich dróg między miastami, bez zapewnienia płynnego ruchu na wjeździe/wyjeździe z miasta. Zamiast likwidować, tworzy się kolejne wąskie gardła.
    Post edytowany przez Mataj 2013-06-05 10:56:59
  • Oj Mataj! Dziecko jesteś? Przeca nie robi się dróg po to aby było lepiej / wygodniej. Chodzi o to aby było czym mamić ludzi, że rządzący budują, rozbudowują etc. Dla GDDKiA budowa odcinka eski w szczerym polu jest niewspółmiernie łatwiejsza niż budowa wylotówki. Kasę i tak trzeba wydać więc wydaje się ją tam gdzie jest łatwiej... Ale PIJAR do budowy kawałka eski w szczerym polu można zrobić taki, że hej....
    Post edytowany przez Edziu 2013-06-05 11:57:33
  • No właśnie PRowo na mnie to zupełnie nie działa i podejrzewam, że na 2mln mieszkańców Warszawy również, a zbudowanie 10km wylotówki podziałałoby znacznie lepiej...
    W Warszawie jest 2mln mieszkańców (oficjalnych) myślę, że byłoby o co powalczyć. Zwłaszcza, że przy okazji skorzystałoby na tym nie tylko 2mln Warszawiaków, ale i słoiki. Zbudować zbudują i co z tego, skoro niepoprawiając sytuacji słoików w drodze do Warszawy, ludzie i tak będą psioczyć. Czyli jedynym efektem jaki widzę, będzie możliwość pokazania stopnia wykorzystania środków z UE - czytaj: w moim przekonaniu bardzo słaby argument.

    Edziu obawiam się, że mylnie obaj zakładamy, że osoby rządzące są myślące... A to błędne założenie. Młody jestem, a im starszy tym dobitniej się o tym przekonuję.
    Post edytowany przez Mataj 2013-06-05 12:23:55
  • Tez mysle, ze wybudowanie obwodnicy Warszawy daloby wiecej glosow niz budowa kolejnego odcinka Pcim Dolny - Pcim Gorny. Co z tego, ze srednia predkosc przejazdu poza miastem wzrosnie z 60 do 80km/h, jesli wyjazd z Warszawy albo wjazd do niej zajmie 2 godziny.

    W ogole uwazam, ze drogi powinno sie budowac od Warszawy we wszystkich najwazniejszych kierunkach. Nie dlatego, zeby mi bylo wygodniej, ale dlatego ze tu koncentruje sie gospodarka. I jesli bedzie dobry/szybki dojazd do Wawy to ci z Radomia, Lublina, Plocka tez z glodu nie umra. Nikt nikogo nie zmusi, zeby nagle zaczeli stawiac fabryki np. w Szydlowcu, bo tam jest duze bezrobocie.
  • Ja się mimo wszystko cieszę - najwyżej będziemy jeździć serwisówką przez Starą Miłosnę.

    Żeby nie było, że S2 traktują z buta - nie mogli jej wpisać na listę, bo nie mają gotowej koncepcji programowej. Były konsultacje z mieszkańcami - może w przyszłym roku skończą. Problemem będzie jak zwykle kasa, bo to 20km tej drogi, dzięki podlizaniu się Kaczyńskiego (w czasach jak był prezydentem W-wy) mieszkańcom Ursynowa i wsadzeniu drogi do tunelu + most na Wiśle + przebieg na estakadzie w MPK ma kosztować ok. 6 mld zł.

    Z drugiej strony wciągnęli na listę gorski odcinek S7 do Rabki, który ma kosztować 3,5 mld zł (czyli tyle co 180 km S5 w okolicach Bydgoszczy, której nie budują). Wyborców jakby mniej tym złapią ale rząd pokazują, że coś robi żeby zroganizować olimpiadę w Zakopanem (mam nadzieję, że nie dostaniemy przed wybudowaniem S2).
    Post edytowany przez AlBundy 2013-06-05 12:55:42
  • Aby nie było wątpliwości. Nigdy nie uważałem, że rządzący w demokratycznym kraju myślą. Demokracja zmusza do wyłączenia myślenia - tak rządzących jak i rządzonych.
  • Ej chlopaki, nie przesadzajcie ;) "Myślę, więc jestem" - zaraz wyjdzie na to, że ten kraj jest pusty i nikt w nim nie mieszka ;)

    Nie jest tak źle. Po prostu, jakos ostatnio jakby sie zagubil cel / idea. No ale to chyba normalnosc tak wyglada?
  • Ale skrzyżowanie z przyszłą A2 (stacja w Majdanie) chyba powstanie(do nikąd)
  • Póki co Lubelskie GDDKiA nie dysponuje chyba projektami, a ma realizować ten projekt na Mazowszu.
  • PiBi pisał(a):

    Ale skrzyżowanie z przyszłą A2 (stacja w Majdanie) chyba powstanie(do nikąd)



    Póki co węzeł Lublska (skrzyżowanie z S2/A2) jest w zadaniu S2 Puławska - Lubelska więc będą musieli pomyśleć jak to zbudować.
  • Własnie ta trasa Puławska-Lubelska jeden mały bumkr (a raczej to co z niego zostało ) ma zniszczyć-szykujcie się na Rospudę II i Rejtana w jednym wszak to schron z 1915 wiec nie hitlerowski a i w 1920 był na linii :)

    Problemem będzie jak zwykle kasa, bo to 20km tej drogi, dzięki podlizaniu się Kaczyńskiego (w czasach jak był prezydentem W-wy) mieszkańcom Ursynowa i wsadzeniu drogi do tunelu + most na Wiśle + przebieg na estakadzie w MPK ma kosztować ok. 6 mld zł. Mam nadzieję że lepiej się podlizał niż ta co zdążyła zatopic tunel na Wisłostradzie i dwie stacje metra ? Oby tylko tunel miał odwodnienie bo jedna ulewa potopi kierowców :)
  • Póki co nie słyszałem o protestach przy okazji uchwalonych warunków środowiskowych dla S2, ale znając życie to pewnie znajdzie się jakieś "uchybienie", rybka lub inny owad latający (np jakiś gatunek chroniony niezwykle rzadkiego "Komara Falenickiego") :(
    Pomysły Kaczyńskiego z tunelem w Lemingradzie + odwoływanie 3 przetargów przy trasie Siekierkowskiej, nomen omen nic nie zatopił, ale i nic nie zbudował (poza muzeum). Bufetowa też własnymi rękami topić nie topiła, a za odwodnienie al. AK, jeśli odpowiadają w ogóle to wszyscy prezydenci Warszawy od czasu budowy al. AK.
    Zresztą budowa S2 nie zależy od miasta tylko od GDDKiA. Miasto może co najwyżej rekomendować tę inwestycję i pomagać przy jej realizacji.

    Btw. Jeśli tunel w Lemingradzie nie będzie miał właściwego odwodnienia, to śmiem twierdzić, że to będzie dzieło prawdziwych patriotów, w końcu komu innemu bardziej zależałoby na potopieniu mieszkańców Urynowa i Wilanowa? Spisek goni spisek Panie ;)
  • Oj tam mataj ,chyba w spiski nie wierzysz?
  • W spiski - to zależy, ale o niekompetencji jestem przekonany.

    Swoją drogą coś co mnie niedawno uderzyło - oglądałem sobie wiadomości w TVP, a tam raport z zalania al. Armii Krajowej. Wszyscy przedstawieni - to wina HGW, sonda uliczna - no pewnie, że to wina HGW. Nikt się nie zastanawia, że tę drogę zaczęto budować w latach '80 a skończono w 2001. Nikt się nie zastanawia nad tym, że spadło tam feralnego dnia 100l wody/m2, ale wszyscy jadą po prezydent.

    Za chwilę materiał z zalanego miasta w Niemczech. Marcin Antosiewicz (nota bene absolwent XIX LO, do którego niektórzy forumowicze uczęszczali) pyta - Czy to wina lokalnych władz, że tak was zalało. Odpowiedz: A czy to teraz ważne? Trzeba się zmobilizować, naprawić, później naprawić wały, żeby to się nie powtórzyło, spory polityczne to sprawa drugorzędna.

    Różnica zasadnicza, oczywiście po części wynikająca z sytuacji, ale jednak. Bez względu na to, jaka jest opcja polityczna nie potrafimy oceniać rzeczywistości racjonalnie, obiektywnie i dotyczy to wszystkich.
    Zamiast współpracować wielu myśli jak dowalić oponentom, a dróg jak nie było, tak nie ma...
  • Hubertus1656 pisał(a):

    Własnie ta trasa Puławska-Lubelska jeden mały bumkr (a raczej to co z niego zostało ) ma zniszczyć-szykujcie się na Rospudę II i Rejtana w jednym wszak to schron z 1915 wiec nie hitlerowski a i w 1920 był na



    Akurat jeżeli chodzi o bunkry to przy budowie bodajże s3 i s7 dwa bunkry przenieśli a jeden kupił nawet jakiś zapaleniec. Zamiast robić Rospude proponuje mini muzeum z bunkrem i ścieżkę przyrodnicza a zielone szkoły bedą przyjeżdżać.
  • Mataj pisał(a):


    Różnica zasadnicza, oczywiście po części wynikająca z sytuacji, ale jednak. Bez względu na to, jaka jest opcja polityczna nie potrafimy oceniać rzeczywistości racjonalnie, obiektywnie i dotyczy to wszystkich.
    Zamiast współpracować wielu myśli jak dowalić oponentom, a dróg jak nie było, tak nie ma...



    Wina Tuska ;)
  • Akurat jeżeli chodzi o bunkry to przy budowie bodajże s3 i s7 dwa bunkry przenieśli a jeden kupił nawet jakiś zapaleniec. Zamiast robić Rospude proponuje mini muzeum z bunkrem i ścieżkę przyrodnicza a zielone szkoły bedą przyjeżdżać.
    A znasz sprawę polskiego schronu na Bobrownikach? Bo dziwnym trafem przenosi się niemieckie schrony niezależnie czy jest to ciekawa unikatowa konstrukcja czy tez potokowo budowany gówniany ringstand.

    Tutaj link do zdjęć zniszczonego obiektu: http://4historie.pl/bobrowniki/ Tak na marginesie każdy polski ciężki schron bojowy jest niepowtarzalny-kazdy indywidualnie dostosowywano do otoczenia.

    A drugą Rospudę warto zrobić tylko i wyłącznie po to by blokowac inwestycję ,a co? Mnie ekolodzy przyjeżdżający drogimi terenówkami z silnikami 4.. ,6.. jakoś nie przekonują. Chodziło o politykę.
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-06-14 11:42:49
  • Akurat schrony / bunkry warto szczególnie chronić. Czasy idą ciężkie więc na pewno jeszcze się przydadzą. Wpadli na to mądrzejsi od nas - Szwajcarzy, którzy nieustannie rozwijają tak prywatną sieć bunkrów jaki i sieć kantonalną.
  • Jak sie gminna siec kanalizacyjna bedzie rozrastac, to szczesliwcy beda mogli na cele schronu zaadaptowac szamba na ten cel ;) Trzeba tylko oczyscic, strop wzmocnic, zaopatrzyc i juz gotowe! Bezposredniego trafienia to nie przetrwa, ale "lepszy rydz niz nic" ;D
  • Na Fatboy'a nie ma mocnych...
  • v460 pisał(a):

    Jak sie gminna siec kanalizacyjna bedzie rozrastac, to szczesliwcy beda mogli na cele schronu zaadaptowac szamba na ten cel ;) Trzeba tylko oczyscic, strop wzmocnic, zaopatrzyc i juz gotowe! Bezposredniego trafienia to nie przetrwa, ale "lepszy rydz niz nic" ;D



    Po co Ci schron, który przemięka od spodu ;)
  • Wydało się! @ V460 ma sączki w szambie....
  • Oczywiście. Oficjalnie to się nazywa POŚ.
  • Tj. Obcy? Jesteś sceptyczny odnośnie POŚ? ;)

    Ja to rozwiązanie bardzo sobie chwalę i uważam, że na pewno jest zdecydowanie lepsze (i legalne!) niż nieszczelne szamba, które zapewne w okolicy funkcjonują na potęgę. Warunek jest taki, żeby wsypywać bakterie i na tym nie oszczędzać. A dodatkowo od czasu do czasu wybierać jednak szambo.
  • POŚ jest fajna, ale to rozwiązanie nie działa, jeżeli np. poziom wód gruntowych jest ( tak jak np. teraz) już na 10-15 cm pod powierzchnią gruntu...
  • No to trzeba tak robic, zeby bylo wyzej niz 10-15 cm ;) Ja wiem, ze z osadnika nie wyplywa czysta woda pitna.
  • Hubertus1656 pisał(a):


    A znasz sprawę polskiego schronu na Bobrownikach? Bo dziwnym trafem przenosi się niemieckie schrony niezależnie czy jest to ciekawa unikatowa konstrukcja czy tez potokowo budowany gówniany ringstand.



    Też wina Tuska, albo dziadka z Wehrmachtu ;) Jak dobrze pamiętam w decyzjach środowiskowych są uwzględniane kwestie ochrony dóbr kultury.

    Wniosek złożyłes jak był na to czas?

    Post edytowany przez obcy 2013-06-16 01:41:55
  • Jak widzę będziemy politycznie. Zastanawia mnie tylko przenoszenie w Polsce każdorazowo fortyfikacji niemieckich a polskie z okresu II RP można burzyć? Druga sprawa jest przed tuskowa-schrony w Jastarni dostały dofinansowanie pod warunkiem remontu baterii Schleswig -Holstain na cyplu dziś jest tam Muzeum Obrony Wybrzeża ... tylko te dziwne sugestie brukseli (jeszcze) czy już Berlina. że jak się wyremontuje to czyli B.SchH to i na polskie schrony w Jastarni się znajdzie. PS Witamy w kondominium rządzonym przez kondomy :)
  • Wniosek złożyłes jak był na to czas?


    Po co ? JA sobie badania dokończe a WKZ mam w poważaniu tak jak i wszystkie instytucje "państwowe" III RP :)
  • Podzielam konstatację przedmówcy co do całkowitej zbyteczności urzędu WKZ.
  • A z wnioskiem badań nie zrobilbys? Wg mnie lepiej pomyśleć z tym schronem zrobić a nie walczyć jak spychacze przyjadą. Zreszta jak dobrze kojarze to robisz jakieś projekty z gmina.

    Co do III i IV RP to nie chce mi się dyskutować a środki z UE dzielą polscy urzędnicy.
  • To jacy "polscy " urzędnicy postawili warunek by wyremontować baterie Schl-H i czemu było ono warunkiem dofinansowania remontu 5 polskich schronów w Jastarni?
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-06-18 01:14:50
  • "A z wnioskiem badań nie zrobilbys? Wg mnie lepiej pomyśleć z tym schronem zrobić a nie walczyć jak spychacze przyjadą." Przygotowywałem spis zasobu substancji zabytkowej Przedmościa dla WKZ. Otóz pewna młoda pindzia z dokumentacji wpisywała obiekty na mityczną listę oczekujących na wpis do ewidencji zabytków. Zrobiła to na chybił trafił-Góraszka i Góra Sobotów są ,Wiązowna i cały nietknięty (ostatnie prace fortyfikacyjne w 1920r) odcinki wykresliła ot tak zza biurka. Więc po co się kopac z koniem lub w tym wypadku tepą kobyłą. Widze All że mojej ironii nie zrozumiałeś -nikt się do drzew nie będzie przykuwał w obronie kupki gruzów,szkoda czasu :) Lepiej skupic się na czymś co przynosi satysfakcję



    "A z wnioskiem badań nie zrobilbys? Wg mnie lepiej pomyśleć z tym schronem zrobić a nie walczyć jak spychacze przyjadą.


    Akurat w naszych lasach lezy tyle dobra że i batalion czołgów można zniszczyc a co dopiero powstrzymac spychacze :) Zapewne nie raz usłyszymy że pozostałości II wojny światowej spowolnią tempo prac... w końcu POW wyznaczono przez pozycje artylerii sowieckiego 125 Korpusu Strzeleckiego który szturmował Pragę i drogi odwrotu różnych wrześniowych jednostek z roku 1939.
    1095 x 509 - 115K
    1095 x 725 - 105K
    912 x 684 - 61K
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-06-20 16:08:02
  • Skoro pijemy do WKZ to pozwolę sobie przytoczyć anegdotę jak to mój przyjaciel nabył (w latach 90) kawał ziemi pod Nowogrodem (k. Łomży). Równolegle znalazł za Białą Podlaską chałupę - a właściwie modrzewiowy dworek szlachty zagrodowej z I poł. XIX w. w stanie przedagonalnym (nie był to zabytek). Postanowił rozebrać ten dworek na belki (uprzednio zlecając wykonanie kompleksowej dokumentacji jakiemuś biegłemu z Min. Kultury) , wrzucić na ileś tam miesięcy do namiotu do którego wpuszcza się jakiś tam gaz który tróje grzyby, pleśnie, korniki etc. a potem złożyć od podstaw ten dworek na swym latyfundium, uzupełniając ubytki etc. Człowiek jest legalistą więc wystąpił o WZ. Lokalna gmina długo myślało, bo nie widziało jeszcze takiego cuda jak XIX dworek, ale w końcu dało zgodę, ale zażądało aby elewację obłożyć białym saidingiem bo w okolicy większość domów jest czymś takim obłożona. Kolegę zamurowało no bo XIX wieczny modrzew saidingiem obkładać toż to zbrodnia, więc poszedł po ratunek do WKZ w Białymstoku. Ten oczywiście całkowicie odmówił pomocy twierdząc, że to on jest raczej szkodnikiem bo po co zabierać dworek z miejsca gdzie stał on dotychczas. Argumenty, że w ten sposób uratował jakąś część dziedzictwa która niechybnie poszłaby na opał albo by zgniła nie wzruszyły WKZ. Ostatecznie kolega wybrał drogę sądową i dopiero WSA wyrzucił z decyzji o WZ postanowienie o obłożeniu go białym saidingiem...

    Drugi przykład to bój wspólnoty mieszkaniowej z ul. Marszałkowskiej 34/50 (jeden z bloków MDM-u) która chciała docieplić tylną elewację (od podwórka) oraz zrobić daszki nad wejściami. Na elewacjach od podwórka nie ma kompletnie żadnych detali architektonicznych ale MKZ uznał, że o dociepleniu mowy być nie może bo cały budynek stanowi spójną całość i nie wolno go docieplać, ale na domontowanie daszków nad wejściami (z obrzydliwej blachy trapezowej) dał zgodę. Gdzie tu sens?

    I tak działają w praktyce służby konserwatorskie. Pożytku z nich nie ma żadnego. Za to jeżeli ktoś chce za własne pieniądze przywrócić jakiś obiekt (niekoniecznie zabytkowy) o wartości historycznej do życia to zaczyna się rzucanie kłód pod nogi...
  • Edziu pisał(a):

    I tak działają w praktyce służby konserwatorskie. Pożytku z nich nie ma żadnego. Za to jeżeli ktoś chce za własne pieniądze przywrócić jakiś obiekt (niekoniecznie zabytkowy) o wartości historycznej do życia to zaczyna się rzucanie kłód pod nogi...



    święta racja Edziu, święta (niestety) racja... :(
  • Dlatego zyczliwie ale trzymamy się z dala od pomysłu by wpisac Dąbrowiecką Górę do rejestru zabytków :) Pomoc finansowa też zalezy od jakiegoś "widzi mi się" W sejmiku u wojewody etc, a potem firma budowlana z certyfikatem na remont zabytków co zatrudnia Cześków z pośredniaka ale ma krewnego w WKZ :)
  • Hubertus1656 pisał(a):

    Widze All że mojej ironii nie zrozumiałeś -nikt się do drzew nie będzie przykuwał w obronie kupki gruzów,szkoda czasu :) Lepiej skupic się na czymś co przynosi satysfakcję



    No jakoś rzadko spotykane połączenie Kaczyńskiego i Rospudy, przyćmilo mi ironiczny ton twojej wypowiedzi :) Swoją droga to gdzie stoi ten schron o którym mowa?

    Ps. Zdjęcie Dabrowieckiej Gory na Wikipedii zmieńcie bo goły beton straszy. Kawał fajnej pracy.
  • Nie potrafię obsługiwać Wikipedii a to nie nasz wpis :)

    To co pozostało ze schronu AD 1915 do dół z fragmentami betonu ale grzech byłoby nie przebadać przed zniszczeniem a może i gruz zabrać-kompletuje drogę z gruzów schronów Przedmościa :)
  • Powoli, powoli, coś rusza się w kwestii S-17.
    www.bip.otwock.pl/dokumenty/2013/obwieszczenie_ms1.pdf
    Niemniej jednak uważam, że wcześniej niż za 10 lat do Garwolina ekspresówką nie dojedziemy...
  • OBY!
    Tak naprawde S17 jest w naszym lokalnym interesie dopiero jak bedzie POW do Majdana. Wczesniej absolutnie nie ma sesnu sie z tym spieszyc.
  • Nie prawda-niektórzy potrzebują szybko na południe a nie mijać 15 fotoradarów do granicy
  • Nie "nie prawda", tylko sa dwie prawdy moja oraz tych co "potrzebuja szybko na poludnie".
    Ja potrzebuje na poludnie kilka razy w roku, a do Warszawy nieco czesciej ;)
  • Kurde. A mnie się marzy abym nie musiał potrzebować S-17, S-2,A-2 etc. etc.
    I bynajmniej nie mam na myśli zakupu helikoptera...
  • Niech zgadnę - chcesz zostać rolnikiem czy strażakiem w OSP? ;)
  • Rencistą, tzn. pardon rentierem...
    Choć mój (niestety już nieżyjący) przyjaciel twierdził, że w życiu to on najbardziej chciałby dostać rentę. I tu powoływał przykład W.S. Reymonta, który jak wiadomo dopiero jak rentę dostał to zaczął pisać. Ze skutkiem wiadomym.
  • Edziu pisał(a):

    Rencistą, tzn. pardon rentierem...
    Choć mój (niestety już nieżyjący) przyjaciel twierdził, że w życiu to on najbardziej chciałby dostać rentę. I tu powoływał przykład W.S. Reymonta, który jak wiadomo dopiero jak rentę dostał to zaczął pisać. Ze skutkiem wiadomym.



    powiedz Edziu po prostu, ze masz coś odłożone do szuflady co chciałbyś opublikować - a nie będziesz zwalać wszystko na rentę :-)

    witam @ll pourlopowo :-)
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-07-20 15:53:47
  • A wiecie może kiedy będzie budowana autostrada A2 jest to droga która znacznie przyśpieszyłaby dojazd do Warszawy i spowodowała skokowy wzrost cen gruntów.
  • A2 nigdy do samej Warszawy nie będzie dochodzić - połączy się z S17 na węćle Lubelska i dalej na POW czyli S2 na Ursynów lub S8 na Trase Toruńską. Od Starej Miłosny zostanie tak jak jest teraz :/
  • Z tego co ja wiem A2 będzie budowana na nowym śladzie okolice stacji paliw w Majdanie potem most na Wiśle i przeprawa do południowej Warszawy znacznie lepsza a Wiązowna stałaby się częścią Warszawy :-))