S-17 - jaki status ?
  • Hej,
    czy ktoś wie jaki jest obecnie status S-17?
    Wiem że nie ma kasy, ale czy jest chociaż faza dokumentacji, czy nadal mowa o konsultacjach?
    Post edytowany przez obcy 2012-01-05 06:58:18
  • faza dokumentacji trwa, tu można pooglądać koncepcje: http://siskom.waw.pl/s17-lubelska.htm
    etap obecny - przed ponowną decyzją środowiskową, po której dopiero będzie decyzja lokalizacyjna
  • Dzięki, SIKOM oglądałem, ale nie mam statusu i dat.
    Jeszcze 12 lat i będzie :-)
  • Na co Ci daty, skoro i tak będą obsuwy ;) 
    Niestety odcinek od Węzła Lubelska do Zakrętu jeszcze dłuuugo nie powstanie, o ile kiedykolwiek, wiesz, Strzebla, jednostka wojskowa i takie tam różne niesamowicie istotne...
  • Dla zainteresowanych:
    decyzja środowiskowa jest.

    Odcinek obwodnicy Kołbieli jest lobbowany (słusznie) żeby powstał w pierwszej kolejności.
    Całość to chyba jednak budżet UE na lata po 2014 roku. Ale projektowanie musi się odbyć wcześniej. 

  • "Całość to chyba jednak budżet UE na lata po 2014 roku. Ale projektowanie musi się odbyć wcześniej. "

    Oby w tym mitycznym budżecie UE były jeszcze jakieś dotacje dla nas:) bo mogą być już tylko koszta i zobowiązania w końcu są inne biedne państwa które czekają na pomoc: Hiszpania,Włochy ,Grecja....
  • Nowości:

    Stało się! To lubelscy drogowcy zbudują resztę trasy S17 od Kurowa do Warszawy. Wymagało to specjalnej zgody kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jeszcze w tym kwartale lubelski oddział dyrekcji ogłosi przetarg na wykonaniu projektu nowej ekspresówki.
    Obejmując w listopadzie funkcję dyrektora lubelskiego oddziału GDDKiA Marian Nagórny zapowiadał, że spróbuje wystarać się o przejęcie przez Lublin całej odpowiedzialności za budowę S17 do Warszawy. To o tyle trudne i bezprecedensowe, że każde województwo ma swój oddział dyrekcji z wyłącznością na jurysdykcję nad drogami na swoim terenie.

    Nagórny argumentował, że mazowiecki oddział GDDKiA i tak już jest wystarczająco obciążony rozmaitymi inwestycjami drogowymi, więc Lublin poradzi sobie z przedsięwzięciem szybciej, choćby ze względów ambicjonalnych. Argumenty Nagórnego przeważyły i 9 grudnia 2011 roku Lech Witecki, p.o. dyrektora GDDKiA wydał lubelskiemu oddziałowi pełnomocnictwo do działania na terenie Mazowsza. Teraz cała odpowiedzialność za budowę drogi spoczywa już na Lublinie.

    Na barkach lubelskiego oddziału dyrekcji spoczywa teraz ciężar budowy S17 od Kurowa do Piask. To około 68 kilometrów drogi. Przedsięwzięcie jakim obarczył naszych drogowców Witecki jest jeszcze większe, bo odcinek od Kurowa do tzw. węzła "Lubelska" na obwodnicy Warszawy (okolice miejscowości Zakręt) liczy aż 96 kilometrów. Częścią tej trasy będzie także obwodnica Kołbieli (czytaj w ramce obok). 

    - S17 do Warszawy to główna inwestycja, którą zaczynamy w tym roku przygotowywać - podkreśla Zbigniew Szepietowski, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału GDDKiA ds. przygotowania inwestycji. W pierwszym kwartalne tego roku dyrekcja chce ogłosić przetarg na wykonanie projektów tej ogromnej inwestycji. - Potrzebny jest projekt wykonawczy i materiały niezbędne do uzyskania wszelkich wymaganych prawem decyzji administracyjnych. Ostatni etap przygotowań to przygotowanie projektu budowlanego - tłumaczy Szepietowski. 

    Wszystkie formalności mają być dopięte w ciągu dwóch lat. Budowa mogłaby wystartować w 2015 r. z wykorzystaniem pieniędzy z Unii Europejskiej. Dlaczego dopiero wtedy? - UE rozdysponowała już wszystkie fundusze przewidziane w okresie do 2013 r. Będziemy mogli się starać o dofinansowanie w okresie przypadającym na lata 2014 - 2020 - wyjaśnia Szepietowski.


    Jakiś postęp się szykuje, krok po kroku ....


  • S17 się powoli rusza. Są przetargi na projekty.

    http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/10914/Ogloszono-przetargi-na-dokumentacje-projektowa-dla-S17-do-Warszawy

    Dla odcina "warszawskiego" jest małe info, cytat:
    Tymczasem w czerwcu br. planujemy ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla odcinka S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina.
  • Jak dla mnie bomba!
    Szkoda tylko będzie, gdy S17 powstanie, a w Zakręcie będzie się tworzył gigantyczny korek, bo GDDKiA nie zdąży z węzłem Lubelska i S2 (a to jest więcej niż prawdopodobne).
  • No ja podtrzymuje to co kiedys pisalem, drogi powinno sie chyba robic promieniscie od najwiekszych aglomeracji. Najpierw wyjazdowki, obwodnica, a pozniej kolejne odcinki od glownego osrodka miejskiego. Wtedy to ma sens. Co z tego, ze z Zakretu do Lublina bedzie sie jechalo godzine, jesli z Warszawy do Zakretu w piatek czy przed dlugim weekendem bedzie sie wyjezdzalo 2 godziny.

    No i jeszcze tez dziwne jest to, ze Polska jest potega transportowa jesli chodzi o transport samochodowy (TIRy) na skale europejska... a nie potrafilismy do tej pory zrobic autostradowych polaczen wschod-zachod i polnoc-poludnie. Przeciez te polaczenia (z Europy zachodniej do Rosji, Ukrainy, Bialorusi oraz z portow baltyckich do Czech i na Slowacje) w znakomitej wiekszosci obsluguja nasze TIRy.

    Oczywiscie ciesze sie, ze w ogole buduje sie drogi i ze robi sie to (w sumie) obecnie w szybkim tempie.
  • Oj tam, oj tam. Trochę marudzicie.
    S2 to oddzielna akcja. Tam też kasa wcześniej czy później musi się znaleźć.
    Natomiast twierdzenie że szkoda że dostaję pomarańczę, bo wolę pomarańczę i brzoskwinię jest dziecinne.
    To jak komentarze o nowych odcinkach A2. Fakt że nie jest dużo tej nowej autostrady, ale dominują teksty "dlaczego tylko 25 km".

    Ja tam się cieszę. Stać w korku i teraz trzeba. Ale na Lublin dałoby się szybko i bezpiecznie dojechać. To już coś.
    A S2 powstać musi. Moim zdaniem szybciej nić warszawski odcinek S17.
  • Bobi! alez ja sie bardzo ciesze! Tylko teraz ruch aut do stolicy jest regulowany przez korki w Kolbieli. Jak tego nie bedziesz mial to Czecha bedzie stala w korku.
    Oczywiscie mam nadzieje, ze sie myle, a jeszcze bardziej mam nadzieje, ze ktos sie w koncu obudzi z S2 :)
    Tak, czy inaczej bardzo sie ciesze, ze sa ludzie, ktorzy chca i co wiecej - ktorym to sie udaje! Za S17 trzymam kciuki :)
  • S17 bez POW będzie tragedią dla nas. W Zakręcie jest przecież potężna trasa "2". Będziemy stać już w Majdanie(tak jak w Jankach, łączy się S8 i S7). Wątpię by POW zrobili do tego czasu, ten tunel przez Ursynów będzie bardzo dużym problemem.
    Nie liczcie, że się szybko będzie budować. Nie bądźmy naiwni, teraz są pieniądze z UE, jest EURO2012 a i tak jest kompromitacja z drogami. A przecież w kryzysie UE pieniędzy nie da. Po Euro2012 dokończą to co robią i to będzie mniej więcej tyle.
  • Bobi, trafnie ale nie do konca ;) Mialem okazje trzy dni z rzedu, dzien po dniu jezdzic do Lodzi. Rano tam, po poludniu powrot. No i ta tragiczna trasa przez Lowicz i Sochaczew jechalem od Warszawy do Lodzi w 2 godziny. Po poludniu wracalem rozbabrana Katowicka tez ok 2-2.5 godziny. Natomiast Warszawe przejezdzalem w kolejne 2 godziny (obwodnica byloby pewnie maks. 10-15 minut). Mi raczej chodzi o hierarchie potrzeb - ja bym zaczynal od wylotowek i obwodnic, bo z tego korzysta 90% ruchu. Nie tylko tranzyt, ale miasto i przedmiescia. Pozniej trudno - mozna sie przemeczyc jadac 70km/h, bo takie podroze odbywa sie kilka-kilkanascie razy w roku.
  • Spoko, każdy ma swoje zdanie.
    Każdy kilometr bezpiecznego asfaltu odbieram pozytywnie. Ale do asfaltu ... jeszcze trochę brakuje. Ja uważam że i S17 i koniec S2 to jakiś rok 2018-2020.
  • A ja się powtórzę - Jak na Ursynowie ruch z S2 wjedzie im na KEN, Puławską i osiedlowe dróżki to sami będą się modlić za ten tunel, a jako zwolennik S2 do Majdanu - ściskam za ich wk....nie kciuki, bo w tym upatruję możliwości przyspieszenia inwestycji ;)
  • A ja upatruję szansy w centrum handlowym :-)
    Pewnie biznesmeni będą lobbowali.
  • bobi pisał(a):

    A ja upatruję szansy w centrum handlowym :-)
    Pewnie biznesmeni będą lobbowali.



    Jestem za, ale obawiam sie, ze przeceniasz ich mozliwosci i skale tych dwoch inwestycji. Koszt budowy S2 jest taki, ze za te pieniadze mozna by pewnie zrobic te hale sklepowa ze szczerego zlota ;D
  • S17 i S2 zostały wskazane jako jedne z kluczowych inwestycji na lata 2014-2020. Więc cień szansy jest... Szczegóły tutaj