bazaar pisał(a):
Ja mam już dosyć czytania o tym, że się wszystko zrobi, że pozyska się środki, że będzie fajnie i miło. Mam też dosyć wymijających odpowiedzi, że "jak zostanę wójtem to się rozpatrzę". Każdy kandydat powinien mieć szczegółowy plan przed wyborami.
Aguś pisał(a):Nie chcę powiedzieć, że na pewno wiem już, na kogo będę głosować, ale chciałam wyrazić swoje zdanie na temat tej kampanii, może ktoś się ze mną zgodzi.
Uważam, że kampania pana Budnego jest o wiele lepiej zorganizowana, ma wielki komitet, program opracowany przez cały sztab ludzi, świetną stronę internetową, po prostu kampania godna amerykańskiego prezydenta.
Mam tylko dwa "ale".
Po pierwsze, w Stanach wszystkie kampanie i działania nie są prowadzone, tak jak u nas, za pieniądze podatników. A mi średnio się podoba, że moje pieniądze, których wcale nie zarabiam tak dużo a zarabiam je naprawdę ciężką pracą, idą na takie rzeczy bez mojej zgody.
A po drugie, to że ktoś ma cały sztab ludzi do pomocy przy kampanii nie oznacza niestety, że ten sztab będzie potem za niego pracował. Im więcej takich obietnic, tym mniej zazwyczaj się potem spełnia.
Mataj pisał(a):@Kowal - Pan Roman z flintą będzie hasał pod moim domem?
Mataj pisał(a):
Ludzie głosować będą tylko "przeciw Budnemu" albo "przeciw Zdunikowi". Nie "za Budnym" czy "za Zdunikiem".
Mataj pisał(a):Zdunik nie znalazł chwili, żeby pogadać z Budnym, nawet na jego warunkach, bo nie miał czasu, ale na spotkanie ze swoimi wyborcami, gdzie i tak sukces osiągnął czas znalazł (jutro jest takie w Gliniance) i jeszcze sugeruje, że on jest za zrównoważonym rozwojem gminy. Taaa... Na debacie sprzed 4 lat dokładnie tak samo mówiła AB i zarzucała Markowi Jędrzejczakowi to, że gmina rozwija się nierównomiernie. Tak jest za zrównoważonym rozwojem gminy, że do Zakrętu gadać o problemach nie pojedzie, a jedynie do Wiązowny, gdzie spróbuje zabrać jak najwięcej głosów Budnemu.
Mataj pisał(a):A z czysto socjologicznego punktu widzenia ciekaw jestem co będzie skuteczniejsze, bo obaj kandydaci stosują kompletnie inne podejścia do wyborców.
bazaar pisał(a):Jeśli to możliwe prosił bym obu kandydatów o konkretne informacje co zamierzają w kwestiach:
1) Organizacja UG - czy obecna struktura jest OK czy nie (jaka powinna być), czy planowany jest audyt zakresów obowiązków i efektywności poszczególnych pracowników, czy będzie próba ograniczenia kosztów administracji? Firmy zewnętrzne (do WZ, wnioski unijne) czy opieranie się na pracownikach zatrudnionych w UG? Czy Państwa zdaniem liczba zatrudnionych w UG osób jest za wysoka, za niska?
2) Komunikacja autobusowa - linie bezpośrednie czy linie lokalne? Najchętniej to bym poznał całościowy planowany układ komunikacyjny ze szczegółami. Jaka powinna być Państwa zdaniem docelowa częstotliwość kursowania autobusów do poszczególnych miejscowości?
3) Konkretna informacja nt. które szkoły i w jakich latach będą rozbudowywane?
4) Lista dróg, które Państwa zdaniem powinny być priorytetowe do przebudowy/remontu - konkretnie! Ja wiem, że może się nie udać zrobić wszystkiego, ale jaki jest plan i priorytety - lista!
5) Dom kultury - powiedzmy WCK bis - potrzebne czy nie i czy będzie dążenie do wybudowania w tej kadencji?
Ja mam już dosyć czytania o tym, że się wszystko zrobi, że pozyska się środki, że będzie fajnie i miło. Mam też dosyć wymijających odpowiedzi, że "jak zostanę wójtem to się rozpatrzę". Każdy kandydat powinien mieć szczegółowy plan przed wyborami.
Mataj pisał(a):W obecnym budżecie gminy jest spora nadwyżka środków
Nemo pisał(a):
Ciekawa jestem, czy radni związani z KWW J. B. wybrani ponownie (M. Dach, R. Falińska, R. Nejman i I. Nowak) tym razem zagłosują za gwiaździstym systemem komunikacyjnym. Bo za rządów A. Bętkowskiej nie chcieli takiego rozwiązania... Tak samo jak nie zgodzono się na dopłaty dla przewoźnika prywatnego na trasie do SKM-ki w Józefowie. A dopłacać trzeba - "prywaciarz" nie utrzyma się w gminie Wiązowna bez dopłat (za długie trasy, za małe obciążenie).
Mataj pisał(a):@KwwJanuszBudny - WŁAŚNIE O TAKĄ odpowiedź mi chodziło i O TAKIE pisanie o swoim programie, a nie o Unijnych ogólnikach, które każdy uczeń z gimnazjum wyklepie, bo naczytał się podręczników z WOS (czy jak się to teraz nazywa).
Korzystając z okazji zadam kilka pytań od siebie:
1. Jak zamierza Pan przyciągnąć do gminy inwestorów? Czym przekonać do inwestowania w gminie?
2. Jak postrzega Pan kwestię dopłat gminy do komunikacji kolejowej (SKM) na linii Otwockiej? Obecnie z pieniędzy podatników dopłacamy niemało a Ci, którym najbardziej zależy, bo nie posiadają samochodów, nie mają jak tam dojechać.
3. Budowa drogi S17 oraz S2 rozpocznie się prawdopodobnie nie w najbliższej, ale w następnej kadencji (domyślam się, że będą jakieś poślizgi etc.) - Czy pana zdaniem istnieje możliwość współpracy z GDDKiA i uzyskania dodatkowych środków na remont dróg, które ucierpią podczas budowy tych tras? (mowa głównie o powiatowej 2709W oraz wojewódzkiej 721)
4. W obecnym budżecie gminy jest spora nadwyżka środków - na co najchętniej by pan ją przeznaczył? (jeden lub kilka celów, ale konkretnych)
Rozumiem, że jednak "musi się Pan rozpatrzyć w sytuacji", ale czy możemy liczyć na obietnicę, że zatrudnienie w urzędzie nie wzrośnie, a koszty administracji nie wzrosną o więcej niż ~ inflację? Dociskanie w tej kwestii jest o tyle zasadne, iż w kadencji 2006-2010 podwoiła się liczba osób zatrudnionych w UG. Naprawdę nie chciałbym, aby się taki scenariusz powtórzył. Prosiłbym o odpowiedź tak lub nie ;)KWWJanuszBudny pisał(a):Ad. 1 Organizacja urzędu była zmieniana, ostatnio w październiku 2014 r. Niestety, niejasne dla mnie są założenia i zasady wprowadzonych zmian. Wiem, że był duży problem z zaszeregowaniem poszczególnych pracowników i przyporządkowaniem ich do komórek organizacyjnych. Dopiero po wejściu do urzędu, sprawdzeniu WSZYSTKICH dokumentów organizacyjnych, rozmowach z kierownictwem i samymi pracownikami, a przede wszystkim dopiero po audycie wewnętrznym będę mógł się odnieść do tej sprawy. Co do zasady struktura każdej jednostki powinna być prosta, a podział obowiązków i kompetencji jasny. Jestem zwolennikiem wprowadzania systemów zarządzania jakością (procedury, opisy stanowisk, cele i sposoby ich osiągania) - chciałbym taki wprowadzić w UG.
KWWJanuszBudny pisał(a):Ad. 2 Pani Wójt Bętkowska wraz z urzędnikami prowadziła rozmowy z ZTM i gminami, które dotyczyły komunikacji publicznej. Sprawdzę dokładnie, co zostało ustalone, czy są podpisane jakieś umowy / porozumienia. W kadencji 2006 - 2010 planowaliśmy, by jak najszerzej współpracować z ZTM - ze względu na tabor, który posiada, zasoby ludzkie, którymi dysponuje, a przede wszystkim na koordynację rozkładów jazdy z rozkładami dla Warszawy, w której pracuje / uczy się wielu mieszkańców. Problem komunikacyjny wciąż występuje, być może konieczne będą rozmowy z lokalnymi przewoźnikami? Co do częstotliwości kursowania - by zbadać poziom satysfakcji użytkowników z komunikacji, na całym świecie prowadzi się badania, przeprowadza ankiety i konsultacje.Tak powinno być i w tym przypadku. Już w 2010 był opracowany wstępny projekt kompleksowego rozwiązania komunikacji gminy na najbliższą dekadę. Pracę rozpoczęliśmy od linii szkieletowych (zrobione, teraz ewentualnie do aktualizacji), obecnie powinniśmy skupić się na liniach dowozowych (poprzecznych, "L"). Rozwój komunikacji musi być jednoczesny z rozwojem dróg i infrastruktury drogowej. Trzeba to rozpatrywać jednocześnie.
KWWJanuszBudny pisał(a):Ad. 3 Na pewno potrzebna jest rozbudowa szkół w Zakręcie, Wiązownie i Gliniance, a także dokończenie budowy szkoły w Malcanowie. Terminy będą zależne od pozyskiwanych środków zewnętrznych, które koniecznie musimy wykorzystać do realizacji tego zadania. Każde z zadań jest inne: w jednym przypadku decydować będzie termin włączenia do gminy przyległej działki, w innym przygotowanie dokumentacji, a i termin otrzymania dotacji będzie istotny.
KWWJanuszBudny pisał(a):Ad. 5 Potrzebne. Ale w tej sytuacji trudności będą dwie: 1. znalezienie tereny na planowaną inwestycję (pani wójt skutecznie zablokowała zadanie na tym terenie), 2. środki zewnętrzne. W gminie brakuje miejsca na większe wydarzenia, szkoły są oblegane przez młodzież, dorosłych, NGO do późnych godzin nocnych. Jeśli tylko pojawi się szansa inwestycję, to z niej skorzystamy.
Mataj pisał(a):@Nemo - mieszkańcy, rety jakby dobrze się rządziło gdyby nie oni. Oni nic nie chcą! ;)
1. Ile razy korzystałaś z komunikacji miejskiej?
2. Dużym lękiem napawała konieczność przesiadki - owszem, jeśli ZTM proponuje, aby przy tej samej częstotliwości dołożyć przesiadkę - nie dziwię się, że mieszkańcy są przeciwni. Per saldo ich czas podróży wzrośnie. Jeśli wzrosłaby częstotliwość połączeń (jak początkowo firmowano te zmiany) - liczba niechętnych do przesiadania się zmniejszyłaby się diametralnie.
3. Zadałem pytanie czy badano ile osób dojeżdża do SKM? Nie wiesz? Czy nie badano? Może dla 20-30 osób 11000 mieszkańców niepotrzebnie ponosi koszty dopłat do SKM?
4. "Połączenie południowej części gminy z Otwockiem (SKM) działało tak długo, jak długo ówczesne władze Otwocka chciały dopłacać" - czyli mimo tego, że Otwock dopłacał do naszych połączeń (domyślam się, że ruch jest raczej DO Otwocka a nie Z Otwocka) - Wiązowna nie była zainteresowana pomocą w utrzymaniu tej linii? Tak wnioskuję z tego co piszesz. Nie wiem po co Otwock w ogóle do takich linii miałby dopłacać...
Linie L mają spore uzasadnienie. ZTM też jest tym zainteresowane, bo obniży im to koszty. Pytanie czy nie jest zainteresowany zostawieniem linii 7xx do Starej Miłosny (tam zrobić punkt przesiadkowy) lub zwiększyć częstotliwość połączeń L z Wiązowną oraz Wiązowny z Warszawą (każdy kto jeździ gdziekolwiek indziej niż do Wiązowny wie dlaczego). Nie wiem czy w ogóle badano potrzeby mieszkańców i co z tych badań wyszło.
(...)
Nemo pisał(a):
Odnoszę wrażenie, że czytasz bez zrozumienia albo z negatywnym nastawieniem, bo stawiasz tezy, które nijak się mają do tego, co napisałam. Przeczytaj jeszcze raz. Zwłaszcza część o komunikacji do Otwocka. Skąd wniosek, że gmina była niezainteresowana?!
Nemo pisał(a):
Połączenie południowej części gminy z Otwockiem (SKM) działało tak długo, jak długo ówczesne władze Otwocka chciały dopłacać.
Nemo pisał(a):Mataj, dalej nie rozumiem, czemu niechęć Otwocka do płacenia jest brakiem zainteresowania gminy Wiązowna...
Mataj pisał(a):
Tak zrozumiałem Twoje słowa. Linia istniała tak długo, jak długo Otwock był nią zainteresowany dopłacaniem do niej, jak przestał - linia upadła. Rozumiem w związku z tym, że Wiązowna nie była zainteresowana - ani dopłacaniem, ani tworzeniem takiej linii ze swojej strony.
Dopsz... bo nam się zamiast wątku o debacie robi wątek komunikacyjny.
Mataj pisał(a):Trochę jako adwokat - obawiam się, że nie uzyskasz odpowiedzi "Tak/Nie".
KWWJanuszBudny pisał(a):Nie znam ani wysokości wynagrodzeń, ani wysokości innych kosztów administracji.
Wazka pisał(a):velgul - wyobaz sobie ,ze 80% kosztów ZTM bo( MZA juz dawno nie ma ) ponosi budżet gminy
Wygląda na to że jesteś nowy. Jeśli chcesz korzystać z forum kliknij na jeden z tych przycisków!