Rozwiązania projektowe trasy S17
  • Warszawa, 12.12.2013 (ISBnews) - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg ograniczony na budowę blisko 37 km drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina, podała Dyrekcja.

    "To już trzeci przetarg na budowę drogi ekspresowej S17 ogłoszony w tym roku. Obejmuje budowę odcinka o długości blisko 37 km od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina. Realizacja S17 zbiegnie się z budową Południowej Obwodnicy Warszawy, a oddanie do użytku tych tras umożliwi dojazd drogami szybkiego ruchu z Lublina nad morze czy też do zachodniej granicy Polski" - czytamy w komunikacie.

    Przetarg obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S17 i składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy odcinka o długości 15,151 km od węzła Lubelska (bez węzła) do początku obwodnicy Kołbieli, druga obwodnicy Kołbieli o długości 8,7 km, a trzecia odcinka o długości 13,015 km od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina.

    Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie biegła w śladzie obecnej drogi krajowej nr 17 omijając po stronie zachodniej Ostrów oraz Kołbiel. W ramach inwestycji powstanie m. in: sześć węzłów (Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów, Kołbiel oraz Lipówki), Miejsca Obsługi Podróżnych, 30 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i nad nią, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego, podano także.

    "Umowy z wykonawcami zostaną podpisane w 2014 roku, a w ciągu pierwszych 10 miesięcy od podpisania umowy opracowany zostanie projekt budowlany i złożony wniosek o uzyskanie decyzji ZRID. Budowa potrwa od 22 do 25 miesięcy (wyłączając okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca) co oznacza, że inwestycja zostanie zrealizowana w II lub III kwartale 2018 roku" - czytamy dalej.

    GDDKiA przypomina, że 27 września br. ogłosiła przetarg na budowę dwóch odcinków S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Kurów Zachód wraz z dojazdem do mostu na Wiśle w Puławach. 4 grudnia rozpisano przetarg na budowę kolejnych dwóch odcinków od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw.
  • Uwierzę jak obejrzę ceremonię otwarcia S17...
    I tak wyjdzie z tego kicha bo na razie nie ma szans na budowę A2 od węzła Lubelska do Mińska. Podobnie źle wygląda sytuacja z WOW. Cała gmina stanie w gigantycznym korku.
  • Będziemy jeździli z Wiązowny do Warszawy przez Duchnów.
  • Edziu pisał(a):

    Podobnie źle wygląda sytuacja z WOW.



    Bo WOW nie powstanie ;) Od kilku lat szykuje się raczej poprowadzenie ruchu ulicami Marsa - Żołnierska.
  • Szef GDDKiA wczoraj powiedział, że za 600 mln zł zbudują łącznik od S2 do obwodnicy Mińska (do 2018 roku), ale nie mają w planach budowy od Mińska do granicy.
  • Powiedział, że rozważają :)
  • Ja też rozważam wydanie 600 mln zł na różne (głównie rozrywkowe) cele i co z tego.
  • AlBundy pisał(a):

    Powiedział, że rozważają :)



    ZTCW to jednak będą budowali, akurat skończy się okres ochronny na pobieranie opłat za przejazd obwodnicą Mińska i będzie można machnąć pobór opłat zaraz za Wiązowną. A ogłoszą budowę dopiero jak będzie to politycznie przydatne w przyszłym roku :) Wcześniej muszą ogłosić przetargi na budowę S2 do S17. Ale już pieniądze są na ten odcinek zatwierdzone w MF.
    Post edytowany przez Corwin 2013-12-12 21:39:09
  • Ktoś pytał kiedyś o węzeł Lubelska - wpłynęły oferty w przetargu na projekt do ZRID. Termin ukończenia projektu 30/4/2015.

    W linku dużo materiałów
    http://www.gddkia.gov.pl/ajax/zamowieniePubliczneSzczegoly.php?id=18713&lang=pl
  • To razem z S17 Majdan Zakręt będzie budowany węzeł????A kiedy będzie budowany ten odcinek S17????????????????? :((
  • Przewiń do góry strony i przeczytaj :)
  • Tam jest napisane że będzie budowana od Majdanu(bez węzła)na południe a co z węzłem i na północ????????????????????????????????? =((
  • Twoja klawiatura zacina się.
    Czy Twój kot położył się na klawiaturze?
  • Nie to pies szczeniak chce podbić wątek uwielbia ustawaić nogi na klawiaturze na twoją klawiature nigdy nic nie weszło mają dziubała nawet kura(ozdobna) :) :)) =))
  • Przeszkadza Ci to?
  • Niby nie przeszkadza, ale wygląda, jakby gimbaza dobrała się do klawiatury!!!!!!!!!!!1111111JEDENJEDENJEDEN :-B
  • @Wyborca
    Nie wiem kogo masz na myśli pisząc "Ci", zatem czuję się wywołany do tablicy.
    Przeszkadza mi to. Nadmiar znaków przestankowych na końcu wypowiedzi nic do niej nie wnosi i jest niezgodny z regułami naszego języka. A irytuje mnie tym bardziej, że nie stosujesz interpunkcji wewnątrz wpisów, co czyni ich czytanie bardzo absorbującym. Do tego te ilości emotikon - Ty je jakoś dobierasz pod kątem dodatkowego skomentowania wypowiedzi, czy wrzucasz co pod myszkę (gładzik, kota czy co tam używasz) podejdzie? Nie zawsze potrafię znaleźć klucz, według którego ich użyłeś. :(
  • Nadmiar znaków przestankowych na końcu wypowiedzi nic do niej nie wnosi-wnosi post bardziej zwraca na niego uwagę.
    A irytuje mnie tym bardziej, że nie stosujesz interpunkcji wewnątrz wpisów, co czyni ich czytanie bardzo absorbującym.-postaram się to poprawić
    Do tego te ilości emotikon - Ty je jakoś dobierasz pod kątem dodatkowego skomentowania wypowiedzi, czy wrzucasz co pod myszkę (gładzik, kota czy co tam używasz) podejdzie? Nie zawsze potrafię znaleźć klucz, według którego ich użyłeś.
    Emotikony moim zdaniem umilają czytanie i sprawiają że forum jest mniej surowe nie ma tu żadnych kolorów a emotikony czasami uda mi się dobrać tematycznie ;) :)>- :)] [-O< :-\" X_X
  • Chlopaki, az sie boje co bedzie jak ktorys zauwazy moje notoryczne ignorowanie polskich znakow :)
    Ale od razu zaznaczam, ze "daremny trud prozne zale" - jest to dzialanie z premedytacja i nie zmieni tego zadna krytyka! :)
  • Rozumiem, że nawet jak Ci przyjdzie napisać, że zrobiłeś komuś łaskę...
    Przepraszam za off-top - już kończę.
  • Tak Witku ;) Przyklad prof. Bralczyka, tak?
    Generalnie, kto ma wystarczajaco oleju w glowie, poradzi sobie z odgadnieciem tresci z kontekstu, a kto nie... to juz nie moj problem. Generalnie slabo mnie obchodzi "co ludzie powiedza" wiec moga tez niektorzy myslec o mnie w ten sposob. Nie moj problem ;)

    Tzw. "polskie znaki" w naszym jezyku obecne sa krocej niz okres kiedy jezyk hm... polski obywal sie bez nich. Jak je wprowadzano, pewnie tak samo razily jak to, ze dzis (korzystajac z klawiatury dotykowej) ktos ich nie stosuje. Takze nie przesadzajmy ;)
  • v460 pisał(a):


    Tzw. "polskie znaki"



    Tzw. znaki diakrytyczne ;)
    Mnie do używania znaków diakrytycznych przekonał Maciej, który notorycznie sadził błędy ortograficzne i interpunkcyjne (jak na prawdziwego patriotę przystało), więc żeby nie być gołosłownym znów zacząłem ich używać.
    Nieważne, robimy OT. Niech sobie każden jeden pisze jak chce. Koniec końców pisownia świadczy nie o forum, a o piszącym.
    Post edytowany przez Mataj 2013-12-17 09:45:28
  • Oczywiście brak szacunku do polskiej pisowni jest naganny, ale nie każdego należy piętnować.
    Niekiedy mamy odczynienia z dysortografią.
    Stara się ktoś taki, a wychodzi mu jakby był flejtuchem.
  • Rozpisano przetarg na dokumentację projektową od węzła Lubelska do obwodnicy Mińska ;) Tak więc moje informacje się sprawdzają.

    Data wysłania ogłoszenia: 2013-12-18
    http://www.gddkia.gov.pl/zpDrukuj.php?id=18845

    Przedmiot zamówienia: Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pod nazwą „Budowa autostrady A2 Warszawa – Kukuryki na odcinku węzeł „Lubelska” – początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego

    Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pod nazwą „Budowa autostrady A2 Warszawa – Kukuryki na odcinku węzeł „Lubelska” – początek obwodnicy Mińska Mazowieckiego”.

    Zadanie podzielono na dwa odcinki realizacyjne:
    •Odcinek I od węzła „Lubelska” (bez węzła) w km 489+403 do km 495+000 ,
    •Odcinek II od km 495+000 do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego w km 504+000,
    w skład których wchodzą trzy etapy projektowe:
    • Etap I od węzła „Lubelska” (bez węzła) w km 489+403 do km ok. 491+100
    • Etap II od ok. km 491+100 do w km ok. 495+000 (z węzłem „Konik”).
    • Etap III od węzła „Konik” w km ok. 495+000 do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego w km ok. 504+000.
    Uwaga: Podany podział na etapy odcinki realizacyjne musi zapewnić samodzielność techniczno-użytkową odcinków autostrady, realizowanych sukcesywnie w rożnych okresach czasowych.
    Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w Tomie III Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

    Termin realizacji: Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie:
    1) Etap I:
    a) Koncepcja Programowa (PDT, PWA) - złożenie na ZOPI 30.11.2014r.
    b) Materiały do wniosku o wydanie decyzji ZRID wraz ze złożeniem należycie przygotowanego wniosku (złożenie na KOD) oraz Raportem oddziaływania na środowisko - 15.06.2015r.
    c) Opisy stanu nieruchomości - 29.01.2016r.
    d) Wykonanie stabilizacji granic pasa drogowego - 30.06.2016r.
    e) Uzyskanie wpisów w księgach wieczystych - 15.12.2016r.
    2) Etap II:
    a) Koncepcja Programowa (PDT, PWA) - złożenie na ZOPI - 30.12.2014r.
    b) Materiały do wniosku o wydanie decyzji ZRID wraz ze złożeniem należycie przygotowanego wniosku (złożenie na KOD) oraz Raportem oddziaływania na środowisko - 27.07.2015r.
    c) Opisy stanu nieruchomości - 29.04.2016r.
    d) Wykonanie stabilizacji granic pasa drogowego - 30.09.2016r.
    e) Uzyskanie wpisów w księgach wieczystych - 30.03.2017r.
    3) Etap III:
    a) Koncepcja Programowa (PDT, PWA) - złożenie na ZOPI - 16.02.2015r.
    b) Materiały do wniosku o wydanie decyzji ZRID wraz ze złożeniem należycie przygotowanego wniosku (złożenie na KOD) oraz Raportem oddziaływania na środowisko -30.09.2015r.
    c) Opisy stanu nieruchomości - 27.05.2016r.
    d) Wykonanie stabilizacji granic pasa drogowego - 30.11.2016r.
    e) Uzyskanie wpisów w księgach wieczystych - 28.04.2017r.
    4) Materiały niezbędne Zamawiającemu do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w systemie projektuj i buduj
    a) Odcinek I - 01.04.2016r.
    b) Odcinek II - 27.05.2016r.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: Cena - 100 %

    Miejsce i termin składania ofert: W siedzibie Zamawiajacego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, Wydział Zamówień Publicznych, piętro 7, pokój 714 do dnia 28.01.2014 r. do godz. 09:30.

    Miejsce i termin otwarcia ofert: W siedzibie Zamawiajacego: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, piętro 8, pokój 824 w dniu 28.01.2014 r. o godz. 10:00

    Rodzaj procedury: nieograniczony
    Post edytowany przez Corwin 2013-12-18 23:33:27
  • Jeszcze rozwiązanie zagadki Wyborcy.

    Wyborca pisał(a):

    Tam jest napisane że będzie budowana od Majdanu(bez węzła)na południe a co z węzłem i na północ????????????????????????????????? =((



    Ze skyscrapercity:
    Originally Posted by floyd777 View Post

    "Pyt: Chyba tylko jeszcze samego węzła Lubelska brakuje. Czy na jego budowę planowany jest oddzielny przetarg, czy to będzie część zadania w. Zakręt - w. Lubelska?

    Odp: Węzeł ten będzie budowany chyba jako część S17 ,a przetarg na jego budowę wraz z odcinkiem do węzła Zakręt będzie ogłoszony w 2015 r. "

    Mam nadzieję, że zredukuję liczbę znaków zapytania co najmniej o połowę.
  • Obiecał wtedy, że do końca 2013 r. zostaną rozpisane przetargi na budowę dwóch z trzech odcinków obwodnicy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od razu szuka jednak wykonawców całości - w sumie 18,5 km.

    Obwodnicę podzielono na trzy fragmenty: A - od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa w Wilanowie (4,6 km z tunelem pod Ursynowem), B - do węzła Wał Miedzeszyński z mostem na wysokości ul. Podbiałowej w Wawrze (6,5 km), C - do węzła Lubelska (7,4 km z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym). Każdy odcinek może mieć innego wykonawcę. Na oferty firm GDDKiA czeka do 28 lutego. Na budowę przeznacza rekordową sumę 6,7 mld zł, być może kwotę uda się zbić w przetargu. Inwestycja ma być gotowa w latach 2018-19. :D :)) $-) :-))
  • Oj trzeba bedzie tam polatac jak spychacze ruszą, gdzieś na tym terenie zostały niemieckie cztery Pantery i kilkudziesięciu SSmanów którzy padli ofiarą własnych Sztukasów:)
  • Ja tylko nie rozumiem tej predkosci projektowanej 80km/h. Na calej dlugosci?
  • dziwi mnie że na S2 tam gdzie będą estakady w parku nie będzie ścieżek rowerowych które mają być na całej długości poza estakadami :(( X_X :-(( :)] ~X( :-q
  • Może przez Park dołem puszczą?
  • Protestują... Niech protestują, później będą płakać jak w Markach...
  • Straszne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    http://forsal.pl/artykuly/769825,obwodnica-warszawy-moze-urwac-sie-w-lesie-a-autostrada-a2-zaczac-w-polu.html :(( :)] :^o :-w >:/ ^:)^ :-/
  • Chyba faktycznie GDDKiA ma problem z węzłem Lubelska. Jeżeli będą musieli od nowa wszczynać procedurę środowiskową to półtoraroczny okres oczekiwania na decyzję jest nazbyt optymistyczny. Wystarczy, że w okolicy będę tereny siedlisk ptaków lub trasy ich migracji to wydanie decyzji musi być poprzedzone co najmniej 3 letnim monitoringiem migracji ptaków i ich siedlisk... Masakra. Jak węzeł nie powstanie to Stefanówka, Duchnów i Boryszew się ugotują.... (a raczej uduszą w smrodzie spalin).
  • ... a ptaki przeniosą się do Warszawy.
  • Okazuje się, że GDDKiA robiła uzupełniający raport o oddziaływaniu na środowiska także dla odcinka Marki -Drewnica...
    http://www.siskom.waw.pl/s8-marki-radzymin.htm
  • Odpowiedź z GDAKI - zasłyszane na skyscrapercity wątek o s17. Czy wystarczy to się okaże.

    "Szanowny Panie,

    DŚU została wydana na podstawie Prawa Ochrony Środowiska, a więc w uprzednio obowiązującym stanie prawnym, zgodnie z którym ważność DŚU wynosi 4 lata, a wydłużenia następuje pod dwoma warunkami. Pierwszym jest etapowanie inwestycji, co GDDKiA zrobiła występując o ZRID dla odcinka Marki – Drewnica przed upływem 4 lat. Drugim warunkiem jest stwierdzenie przez wojewodę, że nie zmieniły się warunki określone w decyzji środowiskowej. Wojewoda stwierdza to po zapoznaniu się z projektem budowlanym, który otrzyma wraz z wnioskiem o wydanie Zezwolenia na Realizacje inwestycji dla odcinka S17 Zakręt – Lubelska przed upływem 6 lat od daty ostateczności decyzji środowiskowej. Oba warunki zostaną spełnione.

    Z poważaniem,

    Małgorzata Tarnowska
    Główny Specjalista "



  • Odpowiedź w sprawie 501ki :)

    link do raportu: http://www2.wbp.zabrze.pl/pliki/13122013.zip
    1000 x 1525 - 460K
    1182 x 285 - 51K
    Post edytowany przez [Deleted User] 2014-01-22 22:53:54
  • Pojawiła się dokumentacja dot. Węzła Lubelska oraz odcinka A2 pomiędzy Węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego.

    http://www.siskom.waw.pl/a2-warszawa-kukuryki.htm
  • Jednak nie będzie autostrady A2 od Węzła Lubelska do Mińska Maz.

    http://www.biztok.pl/gospodarka/nie-powstanie-autostrada-na-wschod-ale-bedzie-ekspresowka-bo-unia-sypnie-groszem_a17605

    Ale będzie za to ekspresówka!
    Post edytowany przez Edziu 2014-09-11 13:07:54
  • Dla mnie to dobra wiadomość, bo może szybciej wybudują.... Lepsza ekspresówka niż brak drogi w ogóle
  • Kolejny etap "za nami"

    Wójt Gminy Wiązowna pozytywnie zaopiniowała "Projekt robót geologicznych dla potrzeb określenia warunków hydrologicznych w rejonie projektowanej inwestycji "Budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku węzeł "Zakręt - węzeł "Lubelska" (bez węzła)

    http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_contents.php?id=310376
  • Ale się z tym (jako Gmina) uwinęliśmy !
    Zuchy Ci nasi urzędnicy!
  • Skoro proces planowania ruszył to tak
    S7,8 i 17 łatwiej wybudowac niż S6 gdzie istnieje tylko obwodnica Trójmiasta a jakie spektakularne otwarcia kilku 30-50 km odcinków.
  • Jeśli przebudują rondo w Kołbieli to będzie koszmar dla nas. Dopóki nie zrobią POW do Góraszki to utkniemy w korkach