Rozwiązania projektowe trasy S17
  • Może opracować wspólne stanowisko forumowe i tak jak pisze Hubertus - ktoś biegły w pismach zebrałby to do kupy?
  • Uwagi do projektu, wg zapewnień wicedyrektora lubelskiego oddziału GDDKiA, można składać prawie wszędzie - do naszego UG, do lubelskiego oddziału GDDKiA, do GDDKiA w Warszawie, do firmy projektującej (WBP Zabrze Sp. z o. o.) - i w dowolnej formie (pisma, maile).
    Co prawda opracowanie powstaje w WBP Zabrze, ale wydaje się, że najrozsądniejszym adresatem jest lubelski oddział GDDKiA
    ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin
    sekretariat@lublin.gddkia.gov.pl
    Co prawda będzie musiał przekazać opinię projektantowi ale i tak to GDDKiA jest tu decyzyjne. A że inwestycję prowadzi Lublin, to nie ma sensu pisać do Warszawy i liczyć, że przekażą pismo.

    Popieram propozycję Mataja. Może pismo podpisane przez wiele osób będzie miało większą siłę rażenia?
  • Działamy coś w tej sprawie? Może jakiś graficzny obraz co nam w tych ściezkach potrzebne?
  • Kurcze, wczorej bylem w UG i ze stolika wzialem sobie jakas ulotke informacyjna na temat budowy S17. No i powiem Wam, ze w obecnym ksztalcie to ja uwazam, ze ta droga nam "na grzyba". To ma byc odcinek od Wezla Lubelska (BEZ budowy wezla) do obwodnicy Garwolina (w sumie 35km). Ta droga sprawi niestety, ze cudowne rondo Kolbielskie przestanie spelniac swoja funkcje zatrzymywania nadmiaru aut jadacych z Lublina i caly ten korek przeniesie sie zapewne na wysokosc miejscowosci Majdan lub na swiatla w Zakrecie :(

    Oczywiscie pisze to z mojej perspektywy. Odcinek ten pewnie bedzie cudownym rozwiazaniem dla Lublinian...

    I to jest wlasnie przyklad, dlaczego powinno sie rozpoczynac budowe drog od poczatku (obwodnica i wylotowki, likwidacja waskich gardel), a nie od srodka (5km odcineczek tu, 10km odcineczek tam i wszedzie korki...). Najpierw powinni zrobic wezel w Zakrecie, estakade nad Kajki w Aninie i estakade nad rondem w Kolbieli. Koszt pewnie podobny, a kierowcy jakos by przezyli jazde z predkoscia 90km/h na trasie do Lublina spowalniana czasem do 70km/h... zamiast 100km/h (bo do takiej predkosci projektowana jest droga ekspresowa). Tak naprawde najwiecej czasu spedza sie na wylocie z miasta i w takich miejscach jak Kolbiel, a nie jadac 90km/h w miejsce 100km/h.


  • Hubertus1656 pisał(a):

    Działamy coś w tej sprawie? Może jakiś graficzny obraz co nam w tych ściezkach potrzebne?



    Jak dla mnie przy obecnym projekcie najistotniejsze są dwie kwestie:
    1. Materiał wykonania - nawierzchnia asfaltowa, a nie kostka bauma (w legendzie projektu nawierzchnia określona jest jako kostka)
    2. Przejście nad trasą (węzeł Wiązowna) powinien umożliwiać podjazd rowerem (a nie przeniesienie go na plecach) - nie jestem pewien czy przy obecnym projekcie byłoby to możliwe, mógłbym zapytać na spotkaniu, ale wtedy byłem w pracy.
  • Ale masz na myśli Wiązownę II (Południe) czy Wiązowne I ? Bo spotkanie dotyczyło tylko Wiązowny II
  • Popieram i podpisuje się obiema rękami pod waszymi propozycjami, trzeba działać teraz póki jeszcze jest faza projektowa.
  • To czekam na propozycje i dobrego rysownika. Możemy sobie skrobnąć kładki na Mieni i Kanale Boryszyńskim i drogi dla rowerów. czy jest z nami ktoś kto obsługuje jakiś program graficzny? Nie będe się paintem kompromitował :)
  • v460 pisał(a):


    I to jest wlasnie przyklad, dlaczego powinno sie rozpoczynac budowe drog od poczatku (obwodnica i wylotowki, likwidacja waskich gardel), a nie od srodka (5km odcineczek tu, 10km odcineczek tam i wszedzie korki...). Najpierw powinni zrobic wezel w Zakrecie, estakade nad Kajki w Aninie i estakade nad rondem w Kolbieli. Koszt pewnie podobny, a kierowcy jakos by przezyli jazde z predkoscia 90km/h na trasie do Lublina spowalniana czasem do 70km/h... zamiast 100km/h (bo do takiej predkosci projektowana jest droga ekspresowa). Tak naprawde najwiecej czasu spedza sie na wylocie z miasta i w takich miejscach jak Kolbiel, a nie jadac 90km/h w miejsce 100km/h.



    Niby dobrze prawisz ale jak widać na przykładzie zawrotki na końcu S2 do Puławskiej, którą jest śluzą do zatrzymania korka na obwodnicy i ratowania resztek przepustowości Puławskiej, inżynierowi ruchu nie zależy na tym, żeby samochody spoza miasta szybko do niego wjeżdżały i zapychały centrum.

    Za estakadą nad Kajki są jeszcze światła w Starej Miłośnie, na które w wakacje (kiedy Marsa i Kajki dawało się względnie szybko przejechać) przenosił się korek.
  • v460 pisał(a):

    Kurcze, wczorej bylem w UG i ze stolika wzialem sobie jakas ulotke informacyjna na temat budowy S17. No i powiem Wam, ze w obecnym ksztalcie to ja uwazam, ze ta droga nam "na grzyba". To ma byc odcinek od Wezla Lubelska (BEZ budowy wezla) do obwodnicy Garwolina (w sumie 35km).


    Spokojnie! Broszura jest prawdopodobnie ta sama, która była już linkowana w tym wątku?
    To, że w tytule jest napisane "bez węzła" nie oznacza, że doga ma być budowana bez węzła, tylko że zaprezentowany projekt dotyczy odcinka bez węzła. Węzeł Wiązowna I i odcinek od niego na północ projektuje Eurostrada na zlecenie warszawskiego oddziału GDDKiA. Według wypoiedzi wicedyrektora lubelskiego oddziału budowa zaprezentowanego odcinka oraz odcinka Lubelska - Wiązowna I ma być czasowo koordynowana. Prawdopodobnie pierwszy etap budowy węzła Wiązowna I (estakady i niektóre elemente węzła) będą pierwszym elementem trasy S17.
    Jeśli wszystko dobrze zrozumiałem.
  • Obcy czyli jak mam zastrzeżenia do projektu Eurostrady to wysyłam warszawskiej czy lubelskiej GDDKiA ? :)
  • Obcy, v460 miał chyba na myśli brak odcinka Warszawa - Wiązowna, a nie brak węzła. Bez śluzy ograniczającej ruch (rondo w Kołbieli) zatyka się wszystko w Wesolej.

    Hubertus1656, chodziło mi jedynie o Wiązowna I, chociaż po zastanowieniu - jeśli droga rowerowa jest w obu, a tak jest, to w obu przypadkach dobrze by było, żeby projekt umożliwiał przyjazd rowerem bez schodzenia z roweru ;-)
    Post edytowany przez Mataj 2013-09-18 06:31:54
  • Hubertus1656 pisał(a):

    Zauważyłem jednak że prostowanie DP 2731W może miec nieciekawe skutki dla najlepiej zachowanego i największego schrou w Wiązownie Regelbau501


    Z tego co ja widzę na planach to czerwona doga nie przybliża się do budowli zasadnieczej 501. W terenie widziałem że to co widoczne znajduje się ok 15 m od drogi. Według http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedmoście_Warszawskie#Regelbau_501 duża częśc znajduje się pod ziemią, do 9 m bliżej drogi. 5 - 6 m odstępu od drogi powinno wystarczyć na ratowanie.

    Mataj pisał(a):


    2. Przejście nad trasą (węzeł Wiązowna) powinien umożliwiać podjazd rowerem (a nie przeniesienie go na plecach) - nie jestem pewien czy przy obecnym projekcie byłoby to możliwe,


    W obu wariantach węzła Wiązowna I droga rowerowa prowadzi przez tunel.

    Hubertus1656 pisał(a):

    Obcy czyli jak mam zastrzeżenia do projektu Eurostrady to wysyłam warszawskiej czy lubelskiej GDDKiA ? :)


    Do warszawskiego oddziału oraz do UG, może na wszelki wypadek też do starostwa, bo droga jest powiatowa. W każdym razie pytaj w UG pokój 207 u pani Peters tel. 22 789-01-20 wew. 211: http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-41842.htm

    Mataj pisał(a):

    chodziło mi jedynie o Wiązowna I, chociaż po zastanowieniu - jeśli droga rowerowa jest w obu, a tak jest, to w obu przypadkach dobrze by było, żeby projekt umożliwiał przyjazd rowerem bez schodzenia z roweru ;-)


    Dla węzła Wiązowna II są 3 warianty, dwa z kładką i jeden z tunelem. Według dyr. Szepietowskiego można te warianty w różny sposób kombinować.
    Tunele mają też swoje wady, ale z punktu widzenia dostępności, nie tylko dla rowerzystów, kładki nie powinne wchodzić w grę. Jest oczywiście jeszcze jedna możliwość, która nie została przedstawiona: przedłużenia wiaduktów nad rondami do dróg pieszo-rowerowych. Koszty budowy będą przez to wyższe, ale takie rozwiązanie ma wiele zalet w zakresie kosztów utrzymania (oświetlenie, utrzymanie czystości), porządku i bezpieczeństwa.
  • Właśnie z 501ka moze byc problem-gdyż pięknie wtapia się w otaczający teren. Kawał schronu kryje jeszcze skos na styku ze ścianami zewnętrznymi. Oprócz samej drogi na planach widze tez rowy odwadniające- obawiam się czy wylot któregoś nie zatopiłby schronu przed którym jest niecka.
    1227 x 1715 - 118K
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-09-19 10:56:43
  • Kurcze tyle już tu mieszkam, ale nigdy jakoś nie trafiłem na ten konkretny schron. Możecie podać konkretne współrzędne tego bunkra lub lokalizacje na google maps? Dzięki z góry :)
  • http://rt84.republika.pl/

    Mapka z tej strony:
    400 x 400 - 45K
  • Czy wiadomo kiedy rozpocznie się budowa Południowej i Wschodniej obwodnicy Warszawy? #-o
  • Do końca roku ma być ogłoszony przetarg na POW - to będzie wiadomo, na razie POW nie występuje w żadnych oficjalnych dokumentach rządowych.

    Obietnica budowy padła jak dotąd tylko na konferencji Tuska i Nowaka przed referendum w Warszawie.
    POW ma być budowana wg formuły zaprojektuj i zbuduj i z tego co pamiętam wg złożonych obietnic w 2014 ma być rozstrzygnięty przetarg, do końca 2015 ma być projekt i pozwolenie w 2016-2018 budowa odcinka z Ursynowa do Wału Miedzyszyńskiego a do końca 2019 od Wału do Lubelskiej.

    Niedługo koniec roku więc będzie można zweryfikować etap I.

  • A gdyby ktoś chciał śledzić dalsze losy koncepcji S17 od węzła "Lubelska" do Garwolina, to załączam fragment listu, który otrzymałam od GDDKiA w Lublinieimage
    1472 x 1889 - 8M
  • Wczoraj jechałem przez rondo w Kołbieli. To jakaś masakra. Jeżeli nie wybudują POW przed udrożnieniem Kołbieli, to czasami korek od Kajki będzie się zaczynał w Radiówku.
  • No wlasnie o tym mowilem. S17 nie jest w naszym interesie. Nie przed zbudowaniem POW.
  • Czyzbyś nie wierzył że jedynie słuszna paria wybuduje POW ? :)
  • Jedynie Słuszna Partia to o ile mnie pamięć nie myli obecnie jest w opozycji. Ostatnio nawet posłom zabronili przyjmować zaproszenia do mediów bez zgody "Długiego" Hoffmana ;)

    I Bóg da - już zawsze niech będzie w opozycji, bo jak pomyślę sobie o Antkach Rozpylaczach to jakoś mniej mnie obchodzą wszystkie byłe, obecne i przyszłe, realne i hipotetyczne przekręty ekipy rządzącej.
  • Jedynie słuszna partia to rządzi i niech porządzi do 2020tego tak by ZUS splajtował za jej kadencji :)
    Szkoda tylko że naczelny drogowiec zrezygnował ze stanowiska :)
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-11-15 21:04:43
  • No to widzisz, nie pierwszy raz sie roznimy. I zapewne nie ostatni. Wole plajte zusu niz klamstwa i cynizm Antka czy wulgarnosc i miałkość Hofmana, prawdziwych polskich patriotow.
  • Co do kłamstw i cynizmu to obecna ekipa dorównuje PZPR :) Antek z Hoffmanem chocby na głowie stanęli to nie dadzą rady :)
  • Bardzo bym prosił obu panów o nawrócenie na drogę merytorycznej dyskusji W TEMACIE.
    Dyskusja nt. Partii Brzydkich w Bordowych Krawatach i Partii Gładkiej Gadki w kontekście ZUS, taką nie jest.
    Porównajcie sobie panowie liczbę km wybudowanych przez obie ekipy, a nie jedziecie po ZUSie, bo w naprawę sytuacji emerytalnej nie wierzę ani przy obecnych euro-socjalistach, ani przy neofaszystowskiej opozycji.
  • Hubertus1656 pisał(a):

    Co do kłamstw i cynizmu to obecna ekipa dorównuje PZPR :) Antek z Hoffmanem chocby na głowie stanęli to nie dadzą rady :)



    Oczywiscie ;) Dzieki tym, ktorych teraz opluwacie (Michniki, Kuronie, Mazowieckie, Geremki, Modzelewskie, Wujce, Frasyniuki, Chrzanowskie i inni) zidiociala CZESC polskiej prawicy moze pisac i wygadywac glupoty, bez strachu, ze dostanie po dupie pala od ZOMOwca. Antka to ja rozumiem po czesci, bo jego Ojca* komunisci zameczyli... Moze to czlowiekowi zmienic swiadomosc. Ale na Boga - ojciec Kaczynskiego byl raczej beneficjentem poprzedniego ustroju, a nie jego ofiara. Takze cynizm Jaroslawa (Hoffmana pominmy milczeniem, bo nie wart pisania), ktory dodatkowo wsrod najblizszych wspolpracownikow majac dawnych czlonkow PZPRu... innych (prawdziwych!) opozycjonistow pomawia i szkaluje. Prawdziwych, bo sam raczej byl troche "malowany".

    *Nie jest wazne kto jakiego mial ojca, ale jak sie sam zachowuje. Natomiast historia Macierewiczow pozwala zrozumiec Antoniego. W pewnym zakresie.

    Ale jak sadze, ani ja Ciebie nie przekonam, ani Ty mnie. Wiec zeby zachowac szacunek wzajemny, skonczmy dyskusje, ktora rozpoczales Hubertusie 15.11 o 12.57. Skonczmy, bo jest nie na temat.
    Post edytowany przez v460 2013-11-16 15:19:43
  • Dobrze Mataju wracając do dróg-może to niePow lub S17 a S3 ale zawsze pewien mechanizm pokazuje:
    http://polska.newsweek.pl/nowe-tasmy-dolnoslaskie-bez-relacji-z-donaldem-bedziemy-tracili-inwestycje-,artykuly,274732,1.html
    Taka republika bananowa :)


    Wracając do meritum rozumiem że długość tych dróg i autostrad to oceniamy km dzielone na kadencje-jedni 2 lata drudzy już prawie 8 :)
    Jako że HGW jest u władzy w stolicy to na POW ,jest szansa-bynajmniej ekipy archeo już robiły rozeznania terenu i ruin schronu po którym ma przebiegać. Na S8 pod Kobyłką dołki sądażowe były robione :) Byłem ,widziałem,miałem okazję porozmawiac z archeo.
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-11-16 17:52:54
  • Sorry za uwagę, ale ten błąd akurat strasznie irytuje - "bynajmniej" nie oznacza "przynajmniej".

    Indolencja ma być też brana pod uwagę? Poprzednia ekipa nie potrafiła przetrwać jednej kadencji. ;-) Poważniej - na komórce nie chce mi się szukać, ale myślę, że moglibyśmy się pokusić o taki rachunek na Twoich warunkach.
  • E tam indolencja-może poczucie honoru albo złe rozeznanie sondażowe mieli :) (niepotrzebne skreślić) tej ekipy od korytka się nie oderwie bez wyborów a i to niekoniecznie:)
  • Honor? Dobre!
  • Szkoda tylko, ze nie wszyscy potrafia odroznic honorowych od tych co mowia o honorze. Szkoda, ze honor w tym kraju bywa przykrywka i wytlumaczeniem dla nierobstwa, niewiedzy i nieudolnosci. To nie jest Hubertus tak, ze "prawa strona" ma monopol na honor i patriotyzm. Absolutnie tak nie jest.

    Co wiecej, dotychczasowe doswiadczenia z czescia "prawej strony" raczej pokazuja cos zdecydowanie przeciwnego.
  • A czy POW będzie miała połączenie z S17 skoro nie będzie węzła Czy węzeł kiedyś powstanie?
  • Mysle, ze na pewno bedzie wezel z POW. Nie ma innej mozliwosci.
  • Temat już był omawiany 12/9

  • I będzie węzeł z pow czy nie kto zbuduje razem z POW
  • Ma być (ale nie budowany z POW tylko razem z odcinkiem S17 Lubelska - Zakręt projektowanym podobno przez Eurostradę). A czy będzie to zależy od tego, co go wybiorą w przetargu (czyli od ekipy). A jak powszechnie wiadomo ekipa nie zależy od niczego.


  • Budowy dróg rozpoczynają od węzłów. Tak więc cały transport materiałów budowlanych do węzła w Majdanie i CH w Góraszce bedzie się odbywał po aktualnej S17. To już ostanie miesiące wzędnej przejezdności.
    No chyba, że nastąpi zmiana władzy.
  • ... na taką co materiały budowlane będzie nosić na plecach, coby dróg nie blokować.
  • nightwatch pisał(a):

    ... na taką co materiały budowlane będzie nosić na plecach, coby dróg nie blokować.


    Tak, albo helikopterami! Dałby Bóg! ;)

  • Zejdźcie na ziemię, o ile nam państwo nie zbankrutuje to zbudują z węzłem :)
  • :)
    Post edytowany przez [Deleted User] 2013-11-19 22:07:44
  • Nie zbankrutuje, bo zasililo sie pieniedzmi emerytow ;)
  • Na długo to nie starczy przy takiej rozrzutnej administracji :)
  • Zmiana władzy może spowodować, że wszystkie budowy zostaną wtrzymane na więcej niż kilka miesięcy a co zatym idzie wzgledna przejezdność S17 na interesującym nas odcinku zostanie utrzymana.
  • zawsze zostaje poprawienie powiatowej drogi na Aleksandrów i śmiganie przez Falenice lub Radośc sprytny zawsze sobie poradzi :)