• Dzisiaj widziano gdzieś w Gminie Wiązowna:
    image
    Jak tu interpretować zestaw tablic?
    Aby decyzja nie była zbyt łatwa, po lewej stronie drogi stoi jeszcze jeden znak:
    image
    Chyba każdy może się domyślać, że znak B-2 zakaz wjazdu został powszechnie ignorowany. Podobno z ograniczeniami prędkości. Pojazdu powyżej 3,5 t nie widziałem, ale domyślam się na co zdecyduje się prowadzący taki pojazd. W miejscu gdzie widać znaki nie ma możliwości zawracania z pojazdem dużo powyżej 3,5 t.
    360 x 480 - 87K
    640 x 480 - 165K
  • Ktos mial biegunke? Na Lubelskiej nie jest lepiej, biegunka znakami jest zjawiskiem dosc powszechnym w tym kraju...
  • Oj ciekawe zjawisko ,,przyrody", ciekawe - być może ta organizacja ruchu miała wyeliminować jedynie samochody ciężarowe a dla reszty 20 km/h, tylko gdzie jest tabliczka informacyjna? Tam był remont czy jakaś wycinka drzew?
    Post edytowany przez KATorga 2012-11-22 11:28:18

  • v460 pisał(a):

    ad. parkowanie przy szkole - Mataj, niby to co piszesz ma sens. Ale tylko pozornie. Jesli jest tam problem, nalezy go rozwiazac, np. przez zrobienie parkingu przed szkola. Wydaje mi sie, ze mozna przesunac ogrodzenie i zrobic miejsca parkingowe.


    Myślę że zabieranie szkole część podwórka nie jest dobrym pomysłem. Zresztą w czasie dowozów nie powinno być problemem z zatrzymywaniem się. Od strony Szkolnej jest parking, z osobnym wjazdem i wyjazdem. Powinno być tylko odwrotnie, wjazd z tyłu, a wyjazd bliżej Kościelnej, żeby było bezkolizyjnie. Już teraz nauczyciele wyjeżdżają głównie z bramy z dużą tablicą "wjazd", demonstrując tym samym swój stosunek do różnego rodzaju regulacji (jak i przez to, że kilku nauczycieli pod oczami najmniejszych dzieci używa ten parking w czasie przerw jako palarnia). W tym roku ulica szkolna ma zostać przebudowana, być może wtedy rodzice chętniej z niej korzystają.
    Budowa dużego parkingu, dla 5 zebrań w roku w szkole jest bez sensu. Też dlatego, że nie widzę ważnego powodu, dlaczego wszystkie zebrania SP i gimnazjum są w te same dni, a nie podzielone na 3 terminy.

    v460 pisał(a):

    ad. Koscielna - faktycznie jezdzi sie tam za szybko! Zdaje sie jest tam ograniczenie do 40? Wydaje mi sie, ze nikt tam z taka predkoscia nie jezdzi.


    Koło Szkolnej w kierunku kościoła jest tablica, którą tylko z dużą dozą dobrej chęci można uznać jako ważny znak drogowy. Znajduje się na niej liczba 40. Od strony Kościoła jest na Kościelnej tylko jedno ograniczenie prędkości: 20m przed Pęclińskiej, niewidoczny dla przeciętnego kierowcy, chowany za gałązkami bujnej sosny, jest znak z ograniczeniem do 40 km/h. Więc przed GOK, gdzie najwięcej dzieci biega samopas przez ulicę, i przed szkołą nie ma dodatkowego ograniczenia prędkości.

    v460 pisał(a):

    Najlepszym rozwiazaniem byloby jednak stawianie progow zwalniajacych przed szkola. To samo w poszczegolnych miejscowosciach. Jako kierowca, nie znosze progow, ale tez widze, ze to najskuteczniejsze rozwiazanie.


    Przed przebudową Kościelnej w 2010 roku była świetna okazja do zastanawiania się na organizacją ruchu na Kościelnej. Pamiętam niestety tylko dyskusje, czy zebra ma być tam, gdzie dzieci przechodzą przez drogę, czy tam gdzie przepisy wymagają przejścia dla pieszych. Dlatego mamy dzisiaj przejście "donikąd".
    Zwykłe progi nie wchodzą w grę, jeśli ma tam jeździć autobus. Ale są inne możliwości, np. coś takiego:
    http://bi.gazeta.pl/im/4/10684/z10684754Q,Nowy-prog-juz-dziala-na-Stawki--Autobus-bierze-go.jpg

    Brak właściwej organizacji ruchu, również np. na K-17 w Majdanie i na 721 w Stefanówce/Duchnowie, jest dla mnie największym zagrożeniem bezpieczeństwa w Gminie. Obawiam się, że o tym aspekcie bezpieczeństwa nie mówiono na niedawnej konferencji. http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-45221.htm
  • Takie progi zwalniające na Kościelnej raczej nie mają szans powstać. To droga powiatowa a powiat pieniędzy nie ma. Do tego koszt zrobienia projektu organizacji ruchu będzie znaczny a uzgodnienia i konsultacje zajmą pewnie z pół roku.
    Według mnie skuteczniejsze od progów byłyby radar+ samostrzał :)>-
  • Dlatego pisałem, że w przed 2010 r.. była okazja, niestety stracona. Bo wtedy i tak zrobiono projekt. Niestety bez wyobraźni.