Jakość wykonania przebudowy ul. Nadrzecznej i ul. Sportowej w Wiązownie
  • Od wielu miesięcy słychać o niezadowoleniu mieszkańców Wiązowny
    Koscielnej z jakości wykonania przebudowy ul Nadrzecznej i ul
    Sportowej.
    Fakt, że na krzyżowaniu Nadrzechna/Sportowa nie doszło jeszcze do zniszczenia samochodu graniczy z cudem.

    Na skręcie bezpośrednio obok jeźdni znajduje się niezabezpieczony rów.

    image

    Nowa nawierzchnia Nadrzecznej jest dużo niższa od starej Sportowej. W dodatku wystają z jeźdni Sportowej 2 studzienki. Kto nie chce zniszczyć sobie samochód wyjeżdżając z ul. Sportowej musi tu jechać lewą stroną.

    image

    Jeszcze przed wyborami mieszkańcy zaczęli zgłaszać usterki: zapadające się chodniki, spękania asfaltu, zapchane studzienki kanalizacyjne, resztki masy asfaltowej, kawałki gruzu, kruszywo i śmieci. Jak dotąd brak poprawy sytuacji. W marcu wójt obiecał, że "wszystkie prace dotyczące uporządkowania terenu ulicy, czyszczenia kanalizacji jak i poprawę dróg dojazdowych wykona do 15 maja br." http://www.wiazowna.pl/571-4c7cdb281d98b-pp_4.htm 18 maja UG ponownie zobowiązał "do dokończenia porządkowania pasa drogowego z pozostałości po robotach budowlanych" http://www.wiazowna.pl/571-4c7cdb281d98b.htm
    Jak widać na zdjęciu do 10 czerwca niewiele się działo.
    W odpowiedziach na pytania do wójta czytamy, "Wszelkie usterki dotyczące elementów nawierzchni zostaną usunięte po przeprowadzonym uprzednio przeglądzie technicznym w ramach udzielonej przez Wykonawcę gwarancji." (Odpowiedź z marca) Dlaczego w ramach gwarancji? Rozumiem, że gwarancja działa od momentu odbioru. Podobną odpowiedź można było słychać na zebraniu wiejskim 16.05.2011 roku w Wiązownie Kościelnej. http://www.wiazowna2010.pl/?q=node/211 Czy to oznacza, że drogi zostały w takim wadliwym stanie odebrane? Na stronie UG można się dowiedzieć, że przegląd techniczny odbył się 18 marca. http://www.wiazowna.pl/571-4c7cdb281d98b.htm "W wyniku tego przeglądu Gmina wezwała Wykonawcę do usunięcia ujawnionych w trakcie usterek w terminie do 30.06.2011r." Wykonawca ma jeszcze 20 dni.
    Już w fazie projektowej doszło do błędów. Na środku chodnika ul. Sportowej stoi kilka słupów energetycznych. Nie było możliwe przesunięcie ich o kilkadziesiąt centymetrów?
    Radna Dorota Pliszczyńska pytała w interpelacji 43/11, kiedy będzie zrealizowany projekt organizacji ruchu na tych drogach. Naczelnik WI w imieniu wójta odpowiada. że zatwierdzony projekt został zrealizowany i organizacja odebrana. Kto choć raz z jakimś pojazdem tam był na krzyżowaniu Nadrzeczna/Sportowa wie, że tam nie ma bezpiecznej organizacji ruchu. Prawie wszyscy kierowcy na Nadrzecznej zachowują się tak, jakby Nadrzeczna była drogą nadrzędna. Brak sensownego oznakowania pioziomowego lub pionowego oznakowania. Marek Wersztak pisze tak:

    image


    Trzeba szybko zacząć z analizowaniam, żeby zdążyć z zakończeniem inwestycji do końca kadencji. Przy obecnym tempie działań urzędników do Euro2012 nie ma co marzyć.
    Post edytowany przez admin 2011-06-10 14:33:41
  • Niedawno zastanawiałem się nad ul. Nadrzeczną - dlaczego:
    1. Studzienki umieszczone na tej ulicy nie są w poziomie drogi?!
    2. Dlaczego ulica nie dochodzi do DK17 mimo, że wg. projektu powinna? (min. dlatego gmina dostała dofinansowanie na tą ulicę).
    Ja rozumiem, poprzedni wójt był "be", zastanawiam się tylko co z rozliczeniem tych dróg? Komisja przymknęła oko? Nawet jeśli, to wypadałoby jednak pogadać z wykonawcą, że drogi odbiegają dość znacząco od standardów.
  • Mataj pisał(a):

    2. Dlaczego ulica nie dochodzi do DK17 mimo, że wg. projektu powinna?


    Znasz projekt? Kiedyś słyszałem, że projekt, który zakłada połączenie z drogą (K-17), której tam "w krótce" nie będzie, nie może dostać dofinansowania. Stan krótkiego odcinka od K17 do Nadrzecznej woła o pomstę do nieba.

    Mataj pisał(a):

    Ja rozumiem, poprzedni wójt był "be", zastanawiam się tylko co z rozliczeniem tych dróg?


    O tym można przeczytać tu: http://bip.wiazowna.pl/public/get_file.php?id=187988 Okazuje się, że w 2010 roku inwestycje były najsłabszym punktem ekipy, która przedstawiła w kampanii wyborczej głównie swoje kompetencje w dziedzinie inwestycji.


    Mataj pisał(a):

    wypadałoby jednak pogadać z wykonawcą, że drogi odbiegają dość znacząco od standardów.


    Pogadali, a co z tego wyniknie?
    Post edytowany przez obcy 2011-06-10 15:58:05
  • obcy pisał(a):

    Mataj pisał(a):

    2. Dlaczego ulica nie dochodzi do DK17 mimo, że wg. projektu powinna?


    Znasz projekt? Kiedyś słyszałem, że projekt, który zakłada połączenie z drogą (K-17), której tam "w krótce" nie będzie, nie może dostać dofinansowaia. Stan krótkiego odcinka od K17 do Nadrzecznej woła o pomstę do nieba.



    Nie mam jak teraz go zamiescic. Pamietam, ze na BIP udalo mi sie znalezc mapke pokazujaca cala ul. nadrzeczna jako przedmiot inwestycji. Postaram sie poszukac tego wieczorem (przegladanie BIP na komorce nie nalezy do rzeczy latwych ;) ).

  • Być może fakt "niedorobienia" drogi wynika z tego, że jest to już ul.Turystyczna a nie Nadrzeczna.
    Dofinansowanie było na Nadrzeczną i Sportową. Ale tylko tak sobie myślę...
  • Obcy:
    Skłamałem - droga faktycznie jest wybudowana tak jak powinna - http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_contents.php?id=166007 cyt. "Z uwagi na projektowaną przebudowę i poszerzenie drogi krajowej nr 17 (...) zakres robót nawierzchniowych określono w pikietażu 1 + 200 w odległości 70m od krawędzi istniejącej drogi". Mea culpa. Mój błąd poniekąd wynikał z dokumentu: http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_contents.php?id=125550 - program funkcjonalno-użytkowy. ul Nadrzeczna 1300m - to ze sporym zapasem odcinek od Kościelnej do DK17 (przynajmniej wg. Google Earth). Nota bene w tym dokumencie jest błąd (zresztą w wielu innych również) i Szosa Lubelska określana jest mianem drogi Ekspresowej, a jest to droga Krajowa, różnica spora, bo właśnie mamy podnosić jej standard do Ekspresówki). W dokumencie mowa o połączenie obu dróg (Nadrzecznej z K17). 

    Myślałem również, jak czarna, że działka 397 jest krótsza i np. między nią a DK17 jest działka 400 (ul. Turystyczna) i w ten sposób wytłumaczyć dlaczego Nadrzeczna jest "niedobudowana", ale jest inaczej - to działka 397 (Nadrzeczna) dochodzi do DK17 (źródło Geoportal). Zatem nie jest tak jak Czarna piszesz. 

    Jak się zastanowić to skrócenie robót jest sensowne, pytanie, czy nie dałoby się na te kilka lat (bo K17 nie będzie zbyt szybko budowana) rzucić tam chociaż utwardzenie, żeby ludzie się nie pozabijali (tak jak piszesz, tragedia na tej ulicy jest na niedobudowanym fragmencie).
  • Mataju, jedyna droga to interwencja u radnego "zrzeszonego w szeregi władzy", ten dalej z interpelacją na sesji RG, ci dalej do harmonogramu a dalej czekać czekać czekać... (na Salomona)
    Pozdrawiam
  • Czarna - przecież gmina jest otwarta na płacenie podatków, rozwój przedsiębiorczości - jak wspiera firmy w naszej gminie zlokalizowane można zobaczyć WŁAŚNIE na tej ulicy. W końcu przy niej jest 
    a) domy wielu rdzennych mieszkańców płacących podatki od daaaawna.
    b) firmy, które również płacą w gminie podatki.

  • ZUS też jest otwarty na płacenie składek, w drugą stronę już niekoniecznie...
    W końcu budżet trzeba obecnie równoważyć a nie wydawać pieniądze. Potem to ładnie wygląda na papierze - a jak w terenie to już nie ważne.
  • Wygląda na to że tym razem wykonawca wywiązuje się ze swoich obietnic. Trwają prace na Sportowej i Nadrzecznej. Czy 30 czerwca będzie już dobrze? 
    Post edytowany przez obcy 2011-06-21 10:13:22
  • Chyba jest dobrze. Sportowa jest teraz na podobnym poziomie jak Nadrzeczna, w dodatku ładnie wyrównana, rów jest zasypany żwirem. Tylko studzienka jest teraz trochę niższa niż powierzchnia drogi. 
  • Dobrze, że się za to zabrano. Wprawdzie doprowadzenie nowej drogi do stanu Nadrzecznej nie jest powodem do dumy :P ale też cieszy.
    Obcy, co masz na myśli pisząc o rowie zasypanym żwirem? Czy to nie powoduje zmniejszenia jego przepustowości?