Gmina Wiązowna Polską D
  • Poniższy post publikuję w imieniu jednego z mieszkańców naszej Gminy, który przesłał mi materiał drogą elektroniczną.

    Przed wyborami dowiadujemy się o wielu dokonaniach, szczególnie w przebudowach dróg, miejscowych władz.
    Każda ulepszona droga cieszy użytkowników, ale i daje dużo do myślenia.
    31 października na stronie gminnej pojawił się komunikat o zakończeniu modernizacji pierwszego 785 m odcinka drogi Pęclin - Kąck. *

    Droga ma obecnie nawierzchnię z tłucznia. Zastanawiam się, jak długo będzie ona w stanie takim jaki jest obecnie

    Przypominam sobie jak w ostatnim dziesięcioleciu trzykrotnie przebudowywano ulicę Szkolną i osiedla XXX lecia w Wiązownie. Raz przywieziono kilkanaście wywrotek destruktu, kilka lat później kilkanaście wywrotek tłucznia (podobnego jak na drogę Pęclin - Kąck). Zakładano, że będzie to utwardzenie pod ostateczną nawierzchnię asfaltową. Nie będę wspominał, ile przekleństw mieszkańców osiedla skierowanych było pod adresem wykonawców. Po każdym deszczu droga zamieniała się w gliniano-błotnistą maź roznoszoną przez samochody i pieszych. Czy tak samo będzie na drodze Pęclin - Kąck? Jest duże prawdopodobieństwo, że tak, co widać już na fragmencie pobocza.
    Gdy przystąpiono w bieżącym roku ( po raz trzeci) do modernizacji ulicy osiedlowej i położenia asfaltu, cały ten wcześniej położony "towar utwardzający" wywieziono. Przywieziono nową tłuczniową podsypkę.

    Czy było to gospodarskie posunięcie?

    To samo pytanie nasuwa mi się w przypadku drogi Pęclin - Kąck.

    Porównanie:
    Modernizacja 200 m. odcinka drogi powiatowej 2713 Wola Ducka - Wola Karczewska (z nakładką asfaltową ) kosztowała 100.000 zł ( sprawozdanie Zarządu Dróg Powiatowych). Czyli 1 mb docelowo wykonanej drogi kosztował 500 zł.

    Za sumę 178.000 zł. (jaką wydano na 785 metrowy odcinek drogi Pęclin - Kąck) można było wykonać ponad 350 mb docelowej asfaltowej drogi. Czy nie lepszym (i bardziej ekonomicznym w dłuższej perspektywie czasowej) rozwiązaniem byłoby wykonanie 350 m drogi docelowej?

    Jak czytam w komunikacie: Zmodernizowana droga poprawi rolnikom dojazd do pól uprawnych położonych przy tej drodze to zastanawiam się jak ta droga będzie wyglądała po jesienno - zimowo - wiosennych roztopach, skoro mają po niej jeździć do pól traktory, kombajny i inne maszyny rolnicze.

    image

    W październiku br. dużo jeździłem po miasteczkach i wioskach Roztocza. Wszędzie drogi asfaltowe (czasami węższe, czasami szersze). Nie spotkałem dróg tłuczniowych

    Nie widziałem też zdewastowanych czy "wymalowanych" urządzeń czy ławek wypoczynkowych. Nie widziałem walających się śmieci.
    Rzucały się natomiast w oczy: porządek, schludne, ukwiecone domki i obejścia oraz tablice z symbolem UE typu: Dom Kultury zbudowany z funduszy UE, droga zbudowana z funduszy UE itp.

    Jeśli ktoś nadal uważa, że tam jest "Polska B" to Gmina Wiązowna jest w "Polsce D"

    RS


    * http://www.wiazowna.pl/571-Wyswietlanie_NEWS-59639-p_1.htm
    800 x 534 - 147K
    800 x 534 - 107K
    Post edytowany przez admin 2016-11-18 17:22:13
  • Wrzuciłam na FB, wrzucę na forum.

    Artykuł pochodzi z 2008 roku.

    image

    Nie znam się na technologiach budowy dróg. Może ktoś ma wiedzę w tym temacie. Jaka jest różnica w użytkowaniu dróg wyłożonych destruktem (kruszony asfalt) a tłuczniem?

    Dzisiaj gdzieś przeczytałam, że drogę z tłucznia, który wypłukuje woda, trzeba remontować przynajmniej raz w roku. To tylko na tyle starczy nowa droga, którą pochwalił się Urząd Gminy, ostatniego dnia października?
    446 x 640 - 123K
  • Do wyborów wytrzyma :)) potem i tak orlen ją rozjeździ.