ZTM/Pani Wójt obcina nam komunikację
  • czarna pisał(a):

    Acha, szkoda, że Panowie z ZTM nie robią swoich pomiarów w godzinach porannych i popołudniowych - pewnie nie zmieścili się do autobusu... ;)


    Dla ZTM nieopłacalne są kursy dalej od Wiązowny i przez Zagórze. Skoro stanowisko gminy wygląda tak, że linie w dotychczasowym układzie należy utrzymać, bo tak chce rzekomo lud, ZTM obcina kursy na całej długości.

    pawk pisał(a):

    Za zaoszczędzone pieniądze Pani Kłamkowska (tak od teraz będę ją zwał) z Księdzem Proboszczem pozwoliła sobie wydać pijacką zabawę zwaną "Dożynkami" topiąc 10tki tys PLN żeby się pokazać swołoczy przed wyborami...


    Dobrze by było gdyby się pokazała i rozmawiała z ludźmi. Ale pani Wójt siedziała na dożynkach w namiocie "VIPowskim", odwróconym od zwykłego ludu. Taki symbol co myśli o dialogu z mieszkańcami, ilustrujący odpowiedź cytowaną powyżej przez @czarna.
  • Ej tam - odczytala przeciez przemowienie jak to jest trudno i jak wiele sie robi, ale potrzeby sa tak ogromne, ze sie nie zauwaza tego co sie robi. Pomylila sie jadnakowoz, bo ludzie zauwazyli, ze cichaczem zmniejszono liczbe kursow ;)
  • obcy pisał(a):

    Skoro stanowisko gminy wygląda tak, że linie w dotychczasowym układzie należy utrzymać, bo tak chce rzekomo lud, ZTM obcina kursy na całej długości.


    Użycie "rzekomo" czytam jako sugestię, że to tylko retoryka gminy nie mająca pokrycia w rzeczywistości. Tak uważasz? Pytam poważnie i bez podtekstów - chcę wyjaśnić czy dobrze rozumiem Twoje stanowisko.
    Moje odczucia są takie, że lud chce utrzymania aktualnego układu komunikacyjnego, przynajmniej w stosunku do propozycji gwiaździstych linii L-x. Gdyby padła propozycja podobna do rozwiązania w Ząbkach, być może lud byłby mniej uparty.
  • Chodziło mi o to, że nie pamiętam poważnych badań potrzeb i opinii mieszkańców. Do tego należy, że przygotowuje się poważne alternatywy i przedstawia je szerokiej publiczności w przystępny sposób. Rzucanie hasła "L-ki" na zebraniu nie jest dla mnie przedstawieniem poważnej alternatywy. Wiadomo, że w emocjonalnej sytuacji na zebraniach, kiedy kilka ludzi przychodzi w obawą, że wójt i ZTM chcą im coś zabrać, przeważają głosy za utrzymaniem status quo.
    Nie jestem na bieżąco jak teraz wygląda sytuacja w Ząbkach, ale optymalna z punktu widzenia użytkowników byłaby rozwiązanie podobne do tej w Wesołej: Jedna główna linia Wwa - Wiązowna plus lokalne linie z mniejszymi autobusami w systemie taryfowym ZTM.
  • Przede wszystkim mam wrażenie, że rządzący nami sami nie bardzo wiedzą co chcą. Nie dziwię się, że ZTM robi co chce.
    Rozwiązania zapewne są dwa:
    1. Utrzymujemy to co jest (pewnie przy przyciętych ilościach kursów, bo nie oszukujmy się - utrzymanie kursu do Rzakty w obecnym kształcie to naprawdę jest przegięcie - 720 robi 33km to TYLE SAMO co do centrum Mińska Mazowieckiego! No ok 1km mniej)
    2. Przeprowadzenie konsultacji i wypracowanie sensownych połączeń lokalnych + kursowania Wiązowna - Wiatraczna.

    Moje zdanie jest takie, że gdyby linie lokalne dowoziły ludzi przed autobusem Wiązowna - Warszawa i kursowały co 30-45minut to koniec końców komunikacja by zyskała. Łopatologicznie - teraz żeby dojechać do Glinianki po pracy ma się dwa główne połączenia: 16:35 oraz 18:05. Gdyby połączenia były z Wiązowny do Glinianki co pół godziny to ktoś kto może być na przystanku Wiatraczna o 17:00 nie musiałby czekać godziny. Teraz Wiązowna ma już całkiem dobrą komunikację, południe gminy- niezupełnie. Problemem byłoby zsynchronizowanie połączeń i zapewnienie sprawnych przesiadek.
    Ma to jeszcze jedną sporą zaletę. Jak ktoś jedzie do Żanęcina, Pęclina, czy Malcanowa, Lipowa - to zakupy przeważnie robi w Warszawie. Gdyby była perspektywa przesiadki, złapania kolejnego autobusu - możnaby zrobić zakupy w Wiązownie. Zyskali by na tym lokalni przedsiębiorcy.
    No tak tylko po moich wypocinach przychodzi najważniejsze - trzeba zrobić jakieś spotkanie, pogadać z ludźmi, poznać ich potrzeby, niekoniecznie z musu, wtedy kiedy jest przedstawiciel ZTM, bo wówczas rozmowa jest bardzo... eghm... żywiołowa, tylko zaplanować co najmniej kilka takich spotkań. A z całą pewnością nie chować głowy w piasek i postępować tak jak zrobiono przy okazji letniego trybu kursowania.

    Ps. Jeszcze jedno - połączenie autobusowe z Józefowem to głupota, bo z Józefowa pociągiem jedzie się pi razy oko tyle co z Wiązowny do Wiatracznej. A przejazd Wiązowna - Józefów zajmie mniej więcej tyle co Wiatraczna - Śródmieście. Może po prostu powinniśmy rozważyć rezygnację z dopłat do SKM skoro nie mamy połączeń z Józefowem, a połączenie byłoby nieopłacalne nawet czasowo?
    Post edytowany przez Mataj 2013-09-25 11:51:38
  • Mataj pisał(a):

    Moje zdanie jest takie, że gdyby linie lokalne dowoziły ludzi przed autobusem Wiązowna - Warszawa i kursowały co 30-45minut to koniec końców komunikacja by zyskała. Łopatologicznie - teraz żeby dojechać do Glinianki po pracy ma się dwa główne połączenia: 16:35 oraz 18:05. Gdyby połączenia były z Wiązowny do Glinianki co pół godziny to ktoś kto może być na przystanku Wiatraczna o 17:00 nie musiałby czekać godziny.


    To oczywiście ma sens, tylko nigdy nie stanie się faktem. UG/ZTM proponuje linie lokalne o częstotliwości takiej samej, a nawet mniejszej niż obecnie kursują linie dedykowane. Dokładnego rozkładu wprawdzie nie widziałem, ale tak można było wywnioskować z proponowanej liczby kursów. W tej zmianie nigdy nie chodziło o lepszą komunikację, a wyłącznie o kasę. Linie lokalne mają przynieść przede wszystkim oszczędności, a nie poprawę warunków podróżowania. Z takim podejściem do tematu nie ma po co w ogóle zaczynać konsultacji.

    Nasze linie są rzeczywiście długie, ale jeśli już koniecznie coś zmieniać, to w zamian powinna zostać przedstawiona jakaś sensowna alternatywa, a nie to "coś" co było na siłę wciskane ostatnio. Nie wierzę, że były by jakieś intensywne protesty, gdyby np. zamiast kursów co 1,5-2 godziny, były z nieuciążliwą przesiadką dwa razy częściej i na tym samym bilecie. Było by lepiej i przyszłościowo, ale pewnie nie taniej = nie ma szans na realizację.

    Coś mi się wydaje, że temat komunikacji będzie kluczowy w kolejnych wyborach:)
    Post edytowany przez bazaar 2013-09-25 12:51:15
  • bazaar pisał(a):


    Coś mi się wydaje, że temat komunikacji będzie kluczowy w kolejnych wyborach:)



    No, tylko co Ci obiecają skoro gmina zagra tak jak ZTM jej pozwoli? Alternatywą może być zorganizowanie komunikacji zastępczej, tak jak w Halinowie. Gdyby bilet miał kosztować 40pln to byłaby to niezła alternatywa dla droższego biletu strefowego ;)
  • Mataj pisał(a):

    bazaar pisał(a):


    Coś mi się wydaje, że temat komunikacji będzie kluczowy w kolejnych wyborach:)


    No, tylko co Ci obiecają skoro gmina zagra tak jak ZTM jej pozwoli?

    Przecież ZTM, aż przebiera nogami, aby zrobić linie lokalne. Ich częstotliwość to już wyłącznie kwestia odpowiedniej kasy od gminy. Problem jest taki, że przy okazji wprowadzenia linii lokalnych gmina chce dodatkowo zaoszczędzić (i zwalić całą winę na ZTM).

    Mataj pisał(a):


    Alternatywą może być zorganizowanie komunikacji zastępczej, tak jak w Halinowie. Gdyby bilet miał kosztować 40pln to byłaby to niezła alternatywa dla droższego biletu strefowego ;)


    Jasne, również fajne rozwiązanie, ale to też kosztuje (kasy+wysiłku).

    Po co się męczyć skoro są łatwiejsze rozwiązania: obcięcie kilku kolejnych kursów, pod pretekstem wakacji :)



  • Dzisiaj o g. 16 wspólne posiedzenie komisji RG, m.in. na temat komunikacji:
    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-12550.htm
  • Patrząc na Ząbki, Halinów, Wieliszew, Lesznowolę itp widać, że chcieć to móc. Wzorem Halinowa można zainteresować sobą PKS Garwolin. Kursuje dość często a z tego co widzę z obłożeniem szału nie ma. Do tego miesięczny do Starej Miłosny w dobrej cenie i busiki po gminie. Mając w perspektywie bilet ZTM miesięczny dwustrefowy za 250PLN wydaje się to nader atrakcyjne. Pani Wójt, przejdźmy do czynów, jest jeszcze szansa na re-elekcję!:-P
    Post edytowany przez tmuszy 2013-09-25 15:48:31
  • Nie ma! ;)
  • Na co? Pfffff... :) Może chodziło Ci o coś innego też na "e" :P

    A tak na poważnie też uważam że linie lokalne, czy to ZTM, czy prywatne to najlepsza alternatywa, tylko żeby przynajmniej w szczycie były w miarę często i były dobrze skoordynowane z linią Warszawską. Lepsze już to niż płacenie 2krotnej ceny biletu za 2 strefę.
    Post edytowany przez pawk 2013-09-25 19:57:17
  • Od stycznia znowu podwyżka cen biletów: 30-dniowy - 210,00zł, 90-dniowy - 536,00zł.
    Dla Warszawiaków ceny niższe (czemu? w końcu gminy dorzucają się i to nie mało do komunikacji).
  • czarna pisał(a):

    Dla Warszawiaków ceny niższe (czemu?


    Bo tylko Warszawiacy mają prawo głosu w referendum.

    Lokalna wersja proponowanego w Niemczech przez bawarską CSU i wyśmiewanego przez wszystkich innych "myta dla obcokrajowców".
  • To płaćmy myto ale odciążmy budżety gmin.
  • obcy pisał(a):

    Dzisiaj o g. 16 wspólne posiedzenie komisji RG, m.in. na temat komunikacji:
    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-12550.htm



    Jakaś relacja? Podsumowanie? :>
  • Sz.Pani serdecznie zapraszam na wycieczkę autobusem linii 730 o godz. 6.30 z Duchnowa i o 16.05 z Ronda Wiatraczna, gwarantuję, że głębsza analiza nie będzie wówczas potrzebna. Te dwa kursy są oblężone, ponieważ jeździ nimi młodzież do/i ze szkoły oraz pracujący w Warszawie mieszkańcy Gminy. Zmiana na autobus przegubowy jest bardzo potrzebna - J.Jaworska
    odpowiedź:
    zwiń
    Szanowna Pani,
    Pani zgłoszenie zostało zarejestrowane i będzie rozpatrywane podczas rozmów w/s zmian w systemie komunikacyjnym.
    Z wyrazami szacunku:
    Wójt Anna Bętkowska
    (odpowiedź przygotował Inspektor Michał Białek tel. 22-789-01-20 w 238). :(( 8-} \m/ :-O :^o :^o :^o :^o :^o :^o
  • W poniedziałek o godz 16.00 wspólne posiedzenie komisji, m.in na temat nowych (?) propozycji komunikacji:
    http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-12550.htm
    Post edytowany przez obcy 2013-11-22 12:02:40
  • Sądząc po projekcie budżetu - Lki ;)
  • Już widzę zadowolenie mieszkańców, na wieść o L-kach.

    Na miejscu P. Wójt zrobiłbym wszystko, żeby utrzymać komunikację.
  • A ja na miejscu Pani Wójt pomyślałbym o komunikacji XXI wieku (albo i XX) czyli dobrym połączeniu z koleją (SKM). Aktualnie z tego co widzę to obecna komunikacja jest bardzo wykorzystywana przez mieszkańców i powinna być wzmocniona przez większą ilość kursów - szczególnie wieczorem, gdzie autobusy nawet do Wiązowny jeżdżą co godzinę i rzadziej ilość pasażerów jest znaczna. Jeżeli L-ki zwiększyły by częstotliwość kursów (w każdym kierunku gminy) to myślę, że mimo wszystko nie jest to złe rozwiązanie.

    edit: Zapewne jak to zwykliśmy już przywyknąć rozwiązanie będzie jakimś półśrodkiem (np. większość kursów L-ek, a w szczytowych momentach kursy tradycyjne wydłużane).
    Post edytowany przez pawk 2013-11-22 20:46:21
  • Opcji, jak zacząć oszczędzać na komunikacji jest wiele, L-ki nie są jedyną opcją.

    - zależnie od woli ZTM-u, na nasze linie mogli by wejść warszawscy ajenci, tacy jak Mobilis, Grodzisk czy Europa Express City. Cena za wozokilometr była by znacząco niższa, a i poziom obsługi byłby porównywalny. Ale to już jest kwestia ogłaszania przetargów itp.

    - można by pokombinować z przekształceniem jednej lini w linie okresową 8xx, jeździła by tylko w godzinach szczytu, no i nie jeździła by w weekendy.

    Gdyby jednak trzeba było ciąć naszą komunikację, należałoby zdać sobie sprawę, że pewne linie mają więcej pasażerów, że pewne miejscowości bardziej korzystają z komunikacji i nie powinno się wszystkich trzech linii traktować jednakowo. Nasza komunikacja jest strasznie rozdrobniona,dlatego nadal twierdzę, że najlepszą opcją była by likwidacja 722, której brak wywołał by najmniejsze "szkody", a pozwolił by zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy na komunikacji.
    Nie wierzę, że mieszkańcy Radiówka nie mogli by się poświęcić i chodzić na 720 do Żanęcina, a mieszkańcy Woli Karczewskiej do Glinianki.
  • W nocy przez las po blocie?
    Jak by byl chodnik i oswietlona droga to nie widze problemu.
  • Mam nadzieję, że Komisja dostrzeże alternatywne sposoby na tańszą komunikację w porównaniu do biletów II strefy ZTM Warszawa. Poniżej przykład przytaczany już wcześniej na forum:
    http://www.halinow.pl/135-Prezentacjanewsa-1238-p_1.htm

    Mataj pisał(a):

    Sądząc po projekcie budżetu - Lki ;)


    Mataj, czy ja dobrze patrzę, że w budżecie 2013 roku Lokalny Transport Zbiorowy to 2.14m PLN a w planie na rok 2014 2.25m PLN? Jeśli dobrze, to być może, że nic się nie zmieni - mamy wzrost wydatków o "inflacyjne" 5%.

    Ciekawe, że "Świerkowi" za 223 000 PLN opłaca się wozić uczniów w gminie przez cały rok szkolny: 6 autobusów do dyspozycji od 7:00 do 16:00 przez jakieś 180 dni nauki szkolnej. Rozumiem, że przejeżdżają mniej kilometrów niż ZTM i jeżdżą przez liczbę dni równą około pół roku kalendarzowego, ale koszt gminy to niewiele ponad 10% opłaty dla operatora linii 7xx (obsługiwane w sumie też sześcioma autobusami, które zapewniają transport także mieszkańcom Starej Miłosny czy Grochowa).

    Na koniec mam nadzieję, że jeśli będzie rozważana linia dowozowa z Wiązowny do SKMki, to Komisja będzie wyposażona w mapę Warszawy i okolic jak również czasy przejazdu SKM z Otwocka/Józefowa/Falenicy a także Sulejówka/Wesołej do Warszawy Śródmieście. Choć terytorialnie przynależymy do powiatu otwockiego, ale do Warszawy najkrócej obecnie mamy przez Wesołą, a nie Wawer.
    Post edytowany przez tmuszy 2013-11-23 01:41:41
  • Nikt nie napisal o poniedzialkowych ustaleniach, to moze ja to zrobie.

    -720 ma zostac skrocone do Glinianki
    - 722 skrocone do Radiowka
    - L-ka na trasie Rzakta-Otwock p. Wole Karczewska I Wolke Mladzka
  • tmuszy pisał(a):


    Mataj pisał(a):

    Sądząc po projekcie budżetu - Lki ;)


    Mataj, czy ja dobrze patrzę, że w budżecie 2013 roku Lokalny Transport Zbiorowy to 2.14m PLN a w planie na rok 2014 2.25m PLN? Jeśli dobrze, to być może, że nic się nie zmieni - mamy wzrost wydatków o "inflacyjne" 5%.


    Chodziło mi głównie o to, że nazwa pozycji wskazuje na wprowadzanie L-ki. Swoją drogą L-ki ponoć mają być oszczędnością dla gminy, co przyjąłbym do wiadomości. Wobec tego co piszesz - jaki jest sens wprowadzania L-ek? :)

    kalapix pisał(a):

    Nikt nie napisal o poniedzialkowych ustaleniach, to moze ja to zrobie.

    -720 ma zostac skrocone do Glinianki
    - 722 skrocone do Radiowka
    - L-ka na trasie Rzakta-Otwock p. Wole Karczewska I Wolke Mladzka



    :o Ciekawe rozwiązanie. Dzięki niemu jak ktoś z Rzakty jedzie do Warszawy to będzie jechał "troszkę" dłużej. Mam wrażenie, że zmiana jest nie tylko nie przemyślana, ale zrobiona "bo coś się zmienić musi".
  • Wszystko zależy od frekwencji kursów i od synchronizowania kursów L-ki z 720. Wtedy połączenie z Wwą dla mieszkańców Rzakty nie musi się pogorszyć. W dodatku wreszcie wypełnia się lukę między Wolą Karczewską a Glinianką. Za to powstaje nowa luka między Radiówkiem a Wólką Mlądzką, Rudka będzie znów bez autobusu.

    Pozostanie pytanie o bilety. Czy wolno marzyć o wspólny bilet dla L-ki?
  • Przeciez podstawą dzialania L-ek jest wspolny bilet. Pytanie, kto zostanie przewoźnikiem.
    Post edytowany przez kalapix 2013-11-28 09:28:52
  • obcy pisał(a):


    Pozostanie pytanie o bilety. Czy wolno marzyć o wspólny bilet dla L-ki?


    Marzyć wolno! Tego nikt nie zabroni!
    Ale mi przychodzi do głowy takie stare polskie (a może nie tylko?) powiedzenie: umiesz liczyć, licz na siebie :(

    Ja to zastanawiam się, czy to się nie powinno odbyć w taki sposób, że:
    1) organizujemy konsultacje społeczne, w czasie których przygotowujemy wszelkie możliwe warianty skomunikowania gminy z Warszawą - spisujemy wszystko: nawet te pozornie najgłupsze rozwiązania
    2) zespół ekspertów przelicza to wszystko i sprawdza co jest realne a następnie poddajemy pod referendum 3 najsensowniejsze warianty
    3) ludzie głosują i wybierają (może przy okazji wyborów na Wójta?) najlepszy wariant

    No i Wójt przez całą swoją kadencję robi to, co zostało wypracowane i wybrane... A nie: na łapu-capu coś się wymyśla ad hoc. Robi się zmianę wakacyjną rozkładu, a potem twierdzi, że to był "plebiscyt". Teraz też się coś wprowadza, bez żadnej komunikacji i uzgodnienia z ludźmi :(
  • Dobrze że kadencja się zbliża do końca bo nastąpił by powrót do czasów PKS-u.
  • Mataj pisał(a):

    tmuszy pisał(a):


    Mataj pisał(a):

    Sądząc po projekcie budżetu - Lki ;)


    Mataj, czy ja dobrze patrzę, że w budżecie 2013 roku Lokalny Transport Zbiorowy to 2.14m PLN a w planie na rok 2014 2.25m PLN? Jeśli dobrze, to być może, że nic się nie zmieni - mamy wzrost wydatków o "inflacyjne" 5%.


    Chodziło mi głównie o to, że nazwa pozycji wskazuje na wprowadzanie L-ki. Swoją drogą L-ki ponoć mają być oszczędnością dla gminy, co przyjąłbym do wiadomości. Wobec tego co piszesz - jaki jest sens wprowadzania L-ek? :)


    Mogą być za tą samą cenę częstsze kursy lub dłuższe autobusy - ale znając życie...
  • Skoro 722 nie będzie jeżdziło do Woli Karczewskiej do jak dojechac do nowo tworzonego obiektu kulturalnego w tejże miejscowości?
  • Rozwiązanie bardzo dobre szczególnie dla mieszkańców Glinianki. Za jednym zamachem zyskują połączenie z Otwockiem (KM, SKM) i jednocześnie zachowują bezpośrednie połączenie z Warszawą. Pani Wójt widać chce połechtać swój główny elektorat z południa gminy :). Taka sama Lka mogłaby jeszcze powstać na linii Wiązowna - Józefów, ale to już raczej marzenie ściętej głowy.
  • pawk pisał(a):

    Taka sama Lka mogłaby jeszcze powstać na linii Wiązowna - Józefów,


    Oraz Halinów -Duchnów - (Kąck) - Wiązowna - Wesoła (SKM). Wtedy niepotrzebna będzie 730 ;-)
  • obcy pisał(a):

    pawk pisał(a):

    Taka sama Lka mogłaby jeszcze powstać na linii Wiązowna - Józefów,


    Oraz Halinów -Duchnów - (Kąck) - Wiązowna - Wesoła (SKM). Wtedy niepotrzebna będzie 730 ;-)


    A to jest akurat bardzo dobry pomysł - powinieneś go opatentować i zgłosić do UG :)
  • Propozycje ZTM (a nie wójta czy rady!) zakładają dodatkowo linię L na trasie Wiązowna-Otwock, ale przez Wólkę Mladzką nie Józefów.
    Póki co rada nie godzi się na przedstawione zmiany. Chyba, że zostanie zmuszona do tego żądaniami cenowymi.
  • Nemo pisał(a):

    Propozycje ZTM (a nie wójta czy rady!) zakładają dodatkowo linię L na trasie Wiązowna-Otwock, ale przez Wólkę Mladzką nie Józefów.
    Póki co rada nie godzi się na przedstawione zmiany. Chyba, że zostanie zmuszona do tego żądaniami cenowymi.



    Czy rada zadała sobie jakikolwiek trud wypracowania jakiegokolwiek stanowiska? Zbadania różnych możliwości w oparciu o czasy przejazdów, dojazdów do różnych miejscowości (SKM z Wesołej do Warszawy jedzie 25 minut, z Otwocka 50)? Czy po prostu czeka na sugestie mieszkańców oraz propozycje narzucane przez ZTM? Czy Rada w jakikolwiek sposób komunikowała się z władzami samorządowymi w Wesołej, Józefowem, Otwockiem, w celu wypracowania wspólnego stanowiska wobec ZTM?

    Dritt pisał(a):

    Skoro 722 nie będzie jeżdziło do Woli Karczewskiej do jak dojechac do nowo tworzonego obiektu kulturalnego w tejże miejscowości?



    720 do Glinianki, a tam przesiadka w L-kę i do Woli. (?)
  • @Mataj, Twoje pytanie dotyka samego sedna sprawy tzn. czy nasz samorząd jakkolwiek interesuje się i pracuje nad kwestią komunikacji i najlepiej jakbyś zadał to samo pytanie w pytaniach do wójta.

    Obawiam się, że odpwoiedź jest negatywna - ZTM proponuje ciekawe zmiany, ale nie do końca korzystne dla nas (połączenie przez Wólkę Mlądzką to jakieś 25-30min do Otwocka + 45min SKMką), a Rada za wszelką cenę chce utrzymać obecne rozwiązanie, którego potrzebę zmiany dostrzega chyba tylko ZTM (i słusznie). Może w końcu zamiast bzdurnego referendum na temat WCK, doczekamy się jakiś konsultacji i propozycji komunikacji ze strony samorządu...
  • pawk pisał(a):

    @Mataj, Twoje pytanie dotyka samego sedna sprawy tzn. czy nasz samorząd jakkolwiek interesuje się i pracuje nad kwestią komunikacji i najlepiej jakbyś zadał to samo pytanie w pytaniach do wójta.



    Na ostatnie zadane na samym początku listopada do tej pory nie ma odpowiedzi. Chyba było zbyt konkretne, żeby odpowiedzieć wymijająco...
  • Nie pierwszy raz się zdarza, że ważne dla społeczności posunięcia władz lokalnych stają się tajemnicą poliszynela na długo przed ich oficjalnym ogłoszeniem, tworząc niezdrową atmosferę. Ktoś coś powie, ktoś się domyśli, ktoś rzuci mimochodem jakąś uwagę, żadnych konkretów, żadnych rozmów z zainteresowanymi, żadnych wyjaśnień – niech plotka żyje własnym życiem, niech ludzie powiedzą, co o tym myślą, potem temat się podejmie lub nie. Dotychczasowe obserwacje wskazują na to, że władze gminy Wiązowna posługują się metodą plotki-sondy, aby "wybadać" nastroje społeczne. Jeśli będą bardzo negatywne, tematu się nie rusza, jeśli umiarkowane – pomysł próbuje się wprowadzać w czyn.
    Bardzo dobra analiza.
    Pytanie konkursowe: Kto to pisał, i o kim?
  • Google's your friend - Dorota Pliszczyńska o Stanisławie Boguckim, 25.04.2003 :)
    Co wygrałem? :D
    Post edytowany przez pawk 2013-11-28 15:54:02
  • pawk pisał(a):

    Co wygrałem? :D


    Proszę o następne pytanie.
  • Mega! :) chociaż zupełnie nie dziwi, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a metody są stare jak świat i w ogóle się nie zmieniają.
  • Ja uważam, że tekst świadczył o naiwności p. Doroty. Miała pretensje do Wójta, że ma podobno plany, które ukrywa a które denerwują mieszkańców. Wójt powinien takie sygnały wyłapywać i błyskawicznie dementować, najlepiej zanim się pojawią. Moim zdaniem mamy klasyczny przykład działań nie konstruktywnej opozycji, tzw. poliszynelowy turkuć podjadek.
  • Smutne jest to, że w zasadzie to nie ma żadnej opozycji, a jeżeli nawet jest to jej działania sprowadzają sie do wyrażania swoich wątpliwości na radach gminy, co jest 'trochę' niewystarczające. Z drugiej strony żeby prowadzić jakieś działania potrzebne są pieniądze i czas, a radni nie chcą przeznaczać na te cele swoich diet. Ciekawe w ogóle, czy poprzedni wójt - Jędrzejczak w ogóle będzie startował w najbliższych wyborach, bo z tego co słyszałem objął niezłą posadę w sektorze publicznym związanym z wymiarem sprawiedliwości.
  • Pani Dorota? Dawno na forum sie nie udziela. Za Jedrzejczaka byla niemal codziennym gosciem jesli mnie pamiec nie myli?
  • Możecie podać jakiegoś linka ja na stronie bip M Sprawiedliwości nie znalazłem żadnych informacji!Wcześniej mówiono że pracuje u wojewody!Może wreszcie wyjaśnijmy tą kwestię a w 2014 odchodzi na emeryturę więc chyba nie będzie kandydował. W przeciwieństwie do Pani Wójt której zostały 2 lata ciekawe jak je zagospodaruje.Pewnie znów będzie Wójtem wszak to taka fajna robota. :)) \:D/ >:/
  • Mataj pisał(a):

    Wobec tego co piszesz - jaki jest sens wprowadzania L-ek? :)


    Żaden.
    Rutek pisał(a):

    Dobrze że kadencja się zbliża do końca bo nastąpił by powrót do czasów PKS-u.


    Rozkładowy czas przejazdu kursów PKS Garwolin do dworca przy ul. Lubelskiej wynosi 33 minuty z Radiówka lub 26 minut z Góraszki. Za rok będzie tam niedaleko stacja metra. Po drodze można się przesiąść na Trawiastej, Gocławku lub Wiatracznej. Życzyłbym sobie takiej komunikacji z terenu gminy do Warszawy.
    Nemo pisał(a):

    Propozycje ZTM (a nie wójta czy rady!) zakładają dodatkowo linię L na trasie Wiązowna-Otwock, ale przez Wólkę Mladzką nie Józefów.
    Póki co rada nie godzi się na przedstawione zmiany. Chyba, że zostanie zmuszona do tego żądaniami cenowymi.


    To już jest mega! Propozycje ZTM, które wie lepiej od rady gminy, jak ma wyglądać komunikacja lokalna... Pewnie jak gmina Halinów rozmawiała z ZTM, to dostała propozycję linii dowozowej do Mińska ;), dlatego wybrali jak wybrali. Ciekawe, czy UG choć rozważa rozmowy z innymi przewoźnikami, niż ZTM...
  • Ja jestem ciekaw czy UG cokolwiek rozważa i składa własne propozycje do ZTM dotyczące komunikacji...
  • pawk pisał(a):

    Ja jestem ciekaw czy UG cokolwiek rozważa i składa własne propozycje do ZTM dotyczące komunikacji...


    Zapytaj wójta